چرا سرعت اینترنت ثابت و تلفن همراه در کشورمان پایین است؟
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق گزارشات اخیر، در طی چند روز گذشته سامانه‌ای به نام نت سنج پلاس توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه اندازی شد و کاربران می توانند بر روی سرعت اینترنت ثابت و تلفن همراه خود نظارت داشته باشند.
چرا سرعت اینترنت ثابت و تلفن همراه در کشورمان پایین است؟

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری نیز در این خصوص چنین گفت:  براساس تست 145 هزار کاربر در سامانه نت سنج پلاس مشخص شد که سرعت اینترنت موبایل در کشور به طور متوسط 24 مگابیت است و این در حالی است که سرعت متوسط اینترنت ثابت 8.5 مگابیت ارزیابی می‌شود که مطابق استانداردها و اسناد توسعه‌ای، سرعت اینترنت ثابت مناسب نیست.  ما امکان تولید 70 درصد از تجهیزات ارتباطات ثابت در کشور را داریم، که از این ظرفیت می‌توان برای توسعه بخش اینترنت ثابت کشور استفاده کرد.

در واقع مشترکین با استفاده از وب‌سایت نت سنج پلاس به راحتی می‎توانند سرعت اینترنت خود را رسیدگی نمایند و با شرکت‌های ارائه دهنده دیگر مقایسه کنند تا بتوانند در نهایت بهترین ارائه کننده را انتخاب کنند.

پس از راه اندازی نت سنج پلاس و بررسی سرعت اینترنت ثابت و موبایل مشخص شد که سرعت اینترنت ثابت در کشور 8.5 مگابیت می باشد، که اصلا سرعت مناسبی محسوب نمی شود.

آذری جهرمی گفت: یک سال و نیم وقت داریم و با وجود اینکه در نقطه عطف تاریخ تحول دیجیتال در دنیا هستیم باید در این حوزه تمرکز ویژه داشته باشیم. از این رو دو پروژه را برای 1.5 سال آینده بر این اساس تعریف کرده ایم.

حمله به زیرساخت‌های کشور موجب کندی سرعت اینترنت شده است

در طی یک ماه گذشته اختلالات زیادی در اینترنت کشور به وجود آمده بود که این مشکلات در دو روز گذشته به اوج حود ریسد که موجب قطع ارتباط کاربران زیادی شد.

فرهاد فاطمی، ‌بنیان‌گذار و ناخدای فنی ابر آروان نیز در مورد حملات اخیر به زیرساخت های اینترنتی کشورمان گفت: حدود یک هفته است که دیتاسنترها و سرویس‌دهندگان مختلف اینترنت مانند افرانت و ایران‌سرور حملات DDos را تجربه می‌کنند و این حملات با شدت بیشتر، از دیروز روی ابر آروان و دو دیتاسنتر مبین نت و آسیاتک آمده و درنهایت، به محدودشدن دسترسی برخی دیتاسنترها به ایران منجر شده است. در حمله‌ی دیروز، به اکثر دیتاسنترهای کشور حمله شد؛ اما احتمالا شدیدترین حمله به ابر آروان معطوف بوده است. شرکت ارتباطات زیر ساخت دلیل این قطعی را حملات منع سرویس توزیع‌شده یا DDos اعلام کرد و سجاد بنابی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت در این خصوص گفت: ساعت 11:45 امروز به‌دلیل حمله‌ منع سرویس توزیع‌ شده، اینترنت برخی اپراتورهای همراه و ثابت یک ساعت با اختلال مواجه شد که با مداخله‌ی سپر دژفا و تلاش همکاران شرکت زیرساخت‌ این ارتباطات هم‌اکنون عادی شده است.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت , مخابرات , اینترنت wifi , اینترنت ADSL ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: