هواوی احتمالا سال آینده موقعیت دشوارتری در بازار جهانی موبایل خواهد داشت
نوشته شده توسط : Arfi :)

بنابر گزارش های اعلام  شده، در سه ماه دوم 2020، کمپانی هواوی موفق شد غول فناوری کره (سامسونگ) را به عنوان بزرگترین تولید کننده ی گوشی در جهان کنار بزند اما ظاهرا سال آینده این کمپانی وضعیت بسیار نا به سامانی پیدا خواهد کرد. بر اساس گزارش سایت DigiTimes، سال آینده‌ی میلادی کمپانی هواوی به رتبه‌ی هفتم بازار موبایل سقوط می کند. این در حالی است که گفته می‌شود سال ۲۰۲۱ پس از سه سال رکود بازار موبایل، شاهد رونق دوباره‌ی این بازار خواهیم بود.
هواوی احتمالا سال آینده موقعیت دشوارتری در بازار جهانی موبایل خواهد داشت

اما بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اگر تا سال آینده تحریم‌های آمریکا علیه هواوی لغو نشوند، این شرکت می‌تواند فقط حدود ۵۰ میلیون گوشی به فروش برساند. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های مهم جهان ارتباط تجاری خود را با هواوی قطع کرده‌اند و این شرکت چینی مشغول استفاده از قطعات موجود در انبارهای خود برای تولید گوشی‌های جدید است.

این صنعت در سال جاری وضعیت مناسبی داشت اما به دلیل بحران کرونا، فروش گوشی‌ها با کاهش قابل توجهی مواجه شدند. طبق تخمین‌های صورت گرفته، در سال جاری آمار فروش گوشی‌ها با کاهش ۹.۵ درصدی به حدود ۱.۲ میلیون گوشی می‌رسد.

این رشد مورد انتظار تا حد زیادی ناشی از محبوبیت گوشی‌های ۵G در آمریکا، اروپای غربی و ژاپن خواهد بود. گفته می‌شود فروش گوشی‌های ۵G از ۲۰۰ میلیون واحد در سال جاری به ۱.۲۲ میلیارد واحد در سال ۲۰۲۵ می‌رسد. روی هم رفته برای سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۵ می‌توانیم انتظار ۱.۵ و ۱.۷ میلیون گوشی را داشته باشیم.

در سال ۲۰۲۱، سامسونگ و اپل در مقام اول و دوم این بازار قرار می‌گیرند و احتمالا اوپو موفق به کسب رتبه‌ی سوم خواهد شد. ویوو و شیائومی هم احتمالا مقام چهارم و پنجم را از آن خود خواهند کرد. در این گزارش آمده شرکت تایوانی Transsion که گوشی‌های ارزان‌قیمت با برندهای Tenco، Itel و Infinix را در آفریقا و جنوب آسیا به فروش می‌رساند، سال آینده تبدیل به ششمین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

 





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: هواوی , گوشی هوشمند , سامسونگ , شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: