وعده جهرمی برای افزایش چشمگیر کیفیت اینترنت در کشور
نوشته شده توسط : Arfi :)

بنابر خبرهای منتشر شده از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی، طی گردهمایی هیات دولت در 24 بهمن ماه 1398 که در رابطه با بهبود کیفیت اینترنت و شیوه های نوین و کار آمد مذاکراتی صورت گرفت و همچنین اجرایی کردن آن جهت بهبود و افزایش چشمگیر کیفیت اینترنت تا چند روز آینده را به شهروندان اطلاع داد.
وعده جهرمی برای افزایش چشمگیر کیفیت اینترنت در کشور

جهرمی در طی نشست هیات دولت، ضمن صحبت در خصوص سهم 10 درصدی  اقتصادی دیجیتال از اقتصاد کل کشور توضیح داد که سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۵ در اقتصاد کشور 1.8 درصد بود که در سال گذشته به عدد 2.88 رسید. توجه داشته باشید که اقتصاد دیجیتال متشکل از فعالیت‌های دیجیتال است که شامل تراکنش‌های خرده فروشی و تاکسی‌های اینترنتی می‌باشد. 

وزیر ارتباطت در بخشی از سخنان خود اعلام کرد که به تعداد مشترکین پهن باند کشور از 300 هزار مشترک در طی سال‌های گذشته به 70 میلیون نفر رسیده است. از طرفی دیگر کمیت در توسعه خدمات داده و اینترنت در کشور پیشرفت چشمگیری داشته اما مطالبه مردم بیش از کمیت به کیفیت مربوط است. این پروژه در دنیا به این صورت توسط رگولاتوری‌ها و تنظیم مقررات و نظارت دولتی بر اپراتورها انجام می‌شود و تاثیر بی‌نظیری بر کیفیت اینترنت دارد. به زودی درباره آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.   

طبق صحبت‌های چهرمی سهم اقتصاد دیجیتال کشورهای همسایه از کل اقتصاد چیزی حدود 8.5 درصد است و بر اساس برنامه افق 1404 ایران، ما باید با 10درصد سهم، جایگاه اول را داشته باشیم. البته این کار نیاز به محاسبات اقتصادی دارد. ضمن این که ظرفیت حوزه آی.سی.تی برای کسب این سهم ظرفیت خوبی است.

دلیل قطع شدن تلفن و موبایل در استان  گیلان چیست؟

در پی بارش سنگین برف در بسیاری از استان های کشوربرخی راه‌های ارتباطی همچون تلفن ثابت و یا موبایل قطع شده است. به عنوان مثال در استان گیلان به دلیل قطع  50 درصدی برق اکثر مرااکز مخابراتی استان دچار اختلال شده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه از 381 سایت قطع شده تلفن همراه تا امروز صبح 290 سایت متصل شده است، گفت: مراکز پرظرفیت در شهرهای املش و چابکسر که قطع شده بودند به مدار برگشتند. همکاران ما که سایر ارتباطات را برگردانند و سازمان فضایی اعلام آمادگی کرد که چون مشکل مشکل برق است و مشکل ارتباطات نیست اعلام آمادگی کرد که در مناطقی که هستند سریعا ارتباط سیار ماهواره‌ای را در آنجا مستقر کنند تا مردم منطقه بتوانند تماس‌های خود را از آن ایستگاه‌ها صورت دهد.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت , مخابرات , اینترنت wifi , اینترنت ADSL , اینترنت موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: