ارزش شیائومی با رشد ۳ برابری در یک سال از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت
نوشته شده توسط : Arfi :)

طی دو سال گذشته و زمانی که قرار بود شیائومی در بازار سهام عرضه شود، بنیانگذاران آن امیدوار بودند که ارزش این کمپانی از ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر شود. با توجه به اینکه کمپانی شیائومی در سال ۲۰۱۸ از رسیدن به این هدف بازماند اما اخیرا ارزش هر سهم آن با افزایش ۷.۶ درصدی بسته شد که در مجموع ارزش آن را به ۱۰۳ میلیارد دلار می رساند. بدین ترتیب کمپانی چینی که تنها یک دهه از عمر آن می گذرد، در شاخص Hang Seng هنک کنگ به سیزدهمین شرکت با ارزش بالای ۱۰۰ میلیارد دلار بدل شد.
ارزش شیائومی با رشد ۳ برابری در یک سال از ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت

یکی دیگر از دلایل رشد این شرکت فروش چشمگیر در فستیوال خرید «Double 12» بود که با جهش ۲۰ درصدی ارزش سهم همراه شد. دلیل اصلی رشد کمپانی مذکور بدون تردید عملکرد خیره کننده در بازار موبایل است. آنها یکی از معدود موبایل‌ سازهای چینی هستند که علاوه بر بازار داخل در خارج از این کشور هم میلیون‌ها مشتری برای خود دست و پا کر‌ده‌اند.

این روند مدیون عرضه موبایل‌های قدرتمند و درعین حال مقرون به صرفه است که باعث شده شیائومی با کنار زدن اپل خود را به عنوان سومین عرضه کننده برتر موبایل در دنیا مطرح کند.

در عرضه اولیه سال ۲۰۱۸ و حتی تا اواسط سال ۲۰۲۰ هر سهم این شرکت زیر ۲ دلار معامله می‌شد اما از آن زمان با انتشار خبر اضافه شدن شیائومی به شاخص Hang Seng یکباره روند صعودی کلید خورد، به نحوی که تنها در سال ۲۰۲۰ ارزش شیائومی با رشد حدود ۳ برابری به بیش از ۴.۱ دلار رسید.

 





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , چین , گوشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: