نوشته شده توسط : Arfi :)

اخیرا گزارشی از سویandroidauthoriy  منتشر شد، که نشان می دهد  کمپانی سامسونگ بار دیگر طراحی های عجیب و متفاوتی را قرار است به نمایش بگذارد درواقع این کمپانی در گذشته نیز بارها روی طراحی های مختلفی سرمایه گذاری کرده بود که نگاه جدیدی به این بخش داشتند. به عنوان مثال، می توانیم گلکسی A80 و دوربین چرخشی آن را به یاد آوریم. در حال حاضر به نظر می رسد که این کمپانی در حال آزمایش روش های نوین برای طراحی دوربین در دستگاه‌های آینده‌اش است. گفته می‌شود جدیدترین پتنت های منتشر‌شده احتمالا به دوربینی متعلق است که در نمونه‌های آینده گلکسی استفاده خواهد شد.
پتنت جدید سامسونگ از طراحی عجیبی در مکانیزم دوربین خبر می‌دهد

این مکانیزم جذاب به دوربین اصلی که در بالاترین مکان ممکن قرار گرفته است، اجازه می‌دهد تصاویر سلفی با‌کیفیتی ثبت کند. البته گرفتن تصاویر سلفی باکیفیت با استفاده از دوربین اصلی بدون شک از ویژگی‌های برجسته گلکسی A80 بود. مستندات منتشر‌شده از وجود دوربین‌هایی خبر می‌دهند که می‌توان از آن‌ها برای ثبت تصاویر سلفی نیز استفاده کرد. از‌لحاظ تئوری این ادعا یعنی طراحی مذکور به سامسونگ اجازه می‌دهد از لنز واید انگل در جلو دستگاهش نیز استفاده کند؛ در‌نتیجه، کاربران می‌توانند تصاویر سلفی فوق‌العاده‌ای ثبت کنند و از کار با گوشی هوشمند سامسونگ لذت ببرند. درادامه، طراحی اولیه منتشر‌شده LetGoDigital با استفاده از اطلاعات این پتنت را مشاهده می‌کنید.

خبرگزاری LetsGoDigital اولین‌بار موفق شد پتنتی جدید کشف کند که ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شده است. این پتنت از دوربین اصلی پاپ‌آپی خبر می‌دهد که قرار است طراحی این بخش گوشی‌‌های هوشمند را تغییر دهد. فایل مذکور طراحی تلفنی را توصیف می‌کند که ممکن است یک دوربین عقب سه‌گانه باشد. همچنین، به‌نظر می‌رسد قرار نیست دوربین سلفی مجزایی برای آن در نظر گرفته شود. البته این بدان‌معنا نیست که نمی‌توانید این کار را با گوشی سامسونگ انجام دهید؛ زیرا هنگامی‌که کاربر قصد دارد تصویر سلفی بگیرد، دوربین اصلی از جای خود حرکت می‌کند و ۱۸۰ درجه می‌چرخد تا روبه‌رویش قرار گیرد.

درحالی‌که گفته می‌‌شود سامسونگ در حال ساخت جانشین Galaxy A80، یعنی Galaxy A82 است، هنوز هیچ نشانه‌ای از وجود چنین دوربینی در آن یافت نمی‌شود. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که دوربین پاپ‌آپ ویژگی خاصی برای گلکسی A80 بود؛ به‌همین‌دلیل، نمی‌توان انتظار داشت با مکانیزم دیگری جابه‌جا شود. احتمالا اگر قرار باشد تغییری در نسخه جدید آن اعمال شود، صرفا به‌روزرسانی طراحی پیشین خواهد بود.

بااین‌حال، هنوزهم طراحی گوشی هوشمندی که می‌توان از تمام نمایشگرش بدون هیچ بخش اضافه‌ای استفاده کرد و کیفیت تصاویر ثبت‌شده دوربین سلفی آن بسیار رضایت‌بخش است، اتفاق خلاقانه‌ای به‌حساب می‌آید. هنوز فناوری قرارگیری دوربین زیر نمایشگر به‌اندازه کافی پیشرفت نکرده است که بتوانیم با آن با دوربین‌های موجود روی صفحه‌نمایش خداحافظی کنیم؛ اما می‌توان به آینده آن‌ها امیدوار بود؛ زیرا هم‌اکنون شرکت‌های مختلفی از‌جمله سامسونگ مشغول کار روی‌ آن هستند. پتنت منتشر‌شده مشخص کرده است که این شرکت در حال یافتن روشی برای بهبود مکانیزم دوربین زیر نمایشگر و افزایش کیفیت تصاویر خروجی است.

نیروی محرک مکانیزم چرخشی دوربین این دستگاه ازطریق قطعاتی مانند موتور و چرخ‌دهنده تأمین می‌شود. این بخش بسیار پیچیده‌ به‌نظر می‌آید و وجود انبوهی از قطعات مختلف برای حرکت‌دادن دوربین ممکن است بر دوام کلی آن تأثیر منفی بگذارد. احتمالا افتادن چنین گوشی هوشمندی روی زمین ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری به آن وارد کند.

 





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , تبلت , اندروید , گلکسی ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: