هواوی روی کنسول خانگی و لپ تاپ گیمینگ کار می‌کند
نوشته شده توسط : Arfi :)

همان طور که می دانید کمپانی هواوی سال های زیادی را در زمینه فناوری و تکنولوژی بوده است درواقع تجربه های بسیاری در این زمینه دارد این کمپانی اغلب در بسیاری از کشورها به انتخاب اول خریداران تبدیل شده بود اما تحریم های ایالات متحده آمریکا باعث شد تا این کمپانی با مشکلات فروانی روبرو شود و بخش عظیمی از فروش خود را از دست بدهد. اما اخیرا شایعاتی از احتمال ورود هواوی به بازار کنسول بازی و لپ تاپ گیمینگ خبر می دهند. پیش تر  قرار بود نخستین محصول هواوی برای بازار لپ تاپ های گیمینگ، آنر هانتر وی ۷۰۰ باشد؛ اما بعد از مشکلات سیاسی و اقتصادی که برای هواوی پیش آمد، کمپانی چینی مجبور به فروختن برند زیرمجموعه‌‌ی خود به کمپانی دیگری شد و عملا پروژه‌ی ساخت لپ تاپ گیمینگ آنر نیز دیگر زیر نظر سران هواوی قرار ندارد.
هواوی روی کنسول خانگی و لپ تاپ گیمینگ کار می‌کند

چندی پیش AMD با شرکت‌های چینی همکاری را شروع کرد تا محصولاتی مبتنی بر پردازنده‌های Zen بسازند و طبیعتا دور از ذهن به نظر نمی‌رسد که طی چنین همکاری شاهد واحد پردازش سریع یا APU مانند ایکس باکس یا پلی استیشن باشیم. بااین‌حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که هواوی می‌خواهد برای تولید پردازنده‌ی مورد استفاده در کنسول خانگی خود از توانمندی‌های HiSilicon، یکی دیگر از زیرمجموعه‌های هواوی، کمک بگیرد.

حال، سایت خبریGSMArena  گزارشی منتشر کرده که هواوی طی سال ۲۰۲۱ لپ‌تاپ گیمینگ خود را روانه بازار می‌کند؛ اما چنین محصولی تنها هدف شرکت چینی نیست و احتمال دارد هواوی کنسول خانگی نیز بسازد و به بازار چین و دیگر نقاط دنیا عرضه کند. در گزارش اشاره می‌شود که منظور از کنسول خانگی، محصولی ضعیف نیست؛ بلکه در مورد کنسولی صحبت می‌کنیم که قادر به رقابت با پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس باشد.

جزئیات بسیار کمی در مورد کنسول خانگی هواوی منتشر شده است؛ برای مثال نمی‌دانیم که کنسول هواوی بر مبنای چه پلتفرمی ساخته می‌شود. درواقع کنسول خانگی هواوی مانند نمونه‌های موجود در بازار مبتنی بر معماری x86 نخواهد بود و از پلتفرمی مستقل، اما قابل رقابت با کنسول‌های نسل نهمی استفاده می‌کند.

هواوی باید همراه‌با معرفی کنسول خود، عناوین متعددی نیز معرفی کند تا گیمرها به سمت کنسول جدید این شرکت جذب شوند. باید در نظر داشت که شرکت چینی در گذشته نیز تجربه‌ای مشابه داشته است. در سال ۲۰۱۴ هواوی کنسولی به نام ترون را معرفی کرد که از پردازنده Tegra 4 و سیستم‌عامل اندروید ۴.۲ استفاده می‌کرد؛ اما مشکلات متعددی بر سر راه این کنسول قرار داشت و درنتیجه به شکست ختم شد.

های‌سیلیکون شرکتی است که وظیفه‌ی طراحی پردازنده‌های سری کرین را به عهده دارد و می‌تواند از دانش خود برای تولید پردازنده‌ی مورد نیاز کنسول خانگی هواوی استفاده کند. های‌سیلیکون تجربه‌ی مشابهی نیز داشته است که می‌توان به تراشه‌ی Kunpeng 920 اشاره کرد که مبتنی بر معماری آرم ساخته شده بود و برای پردازنده‌ی گرافیکی نیز از مدل رادئون ۴۳۰ AMD استفاده می‌کرد.

درحال‌حاضر هواوی می‌‌تواند با استفاده از سرویس گیم‌سنتر خود عناوین اندرویدی را قابل اجرا روی کنسول خانگی درآورد. چنین امری کمک می‌کند که کنسول بازی هواوی دارای عناوین مختلف اندرویدی در زمان عرضه باشد. هواوی همچنین می‌تواند سیستم‌عاملی مبتنی بر لینوکس نیز برای کنسول خود در نظر بگیرد؛ اما مشکلی که بر سر راه هواوی قرار می‌گیرد محدودیت محتوای قابل ارائه است.

طبیعتا اگر پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی توانمندتری را در نظر بگیریم به کنسولی برخواهیم خورد که توانایی رقابت با کنسول‌های نسل نهمی را دارد؛ اما سؤال بعدی در مورد نرم‌افزار خواهد بود. به نظر می‌رسد هواوی در این زمینه نیز گام‌های اولیه را برداشته است. سال گذشته، هواوی خدماتی به نام گیم‌سنتر را برای HMS معرفی کرد؛ سرویسی که جایگزین خدمات گوگل برای گوشی های هوشمند و تبلت‌های شرکت چینی شد.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: هواوی , گوشی هوشمند , سامسونگ , شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: