پیشنه اپراتورهای سیم کارت
نوشته شده توسط : Arfi :)

 

اولین MVNO توسط اپراتور دانمارکی TELE۲ راه‌اندازی شد بعد از انکه این رویداد اروپا را دربر گرفت،در سال 1378 اپراتور مجازی انگلیس با عنوان Nextel آغاز به خرید و فروش و ارائه خدمات مخابرات UK پرداخت. و در همان ابتدای کار توانست 480 میلیون درآمد را کسب کند.موفقیت وی منجر به شکل گیری «ورجین موبایل» در آمریکا که بدون دسترسی شبکه و امکانات برقرار شد . 

پیشینه اپراتور

 

درآمد براورد شده در طرح تجاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال باشد، به ازای هر ۵۰ میلیارد ریال ۱۰ درصد به حق امتیاز اضافه خواهد شد. همچنین حق امتیاز پروانه ارائه خدمات ارتباطی (Servco) رقم ۲۰ میلیارد ریال تعیین گردید.هیئت دولت ایران در نشست کاری خود به رئیس جمهور حق امتیاز پایه پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) را به میزان ۵۰ میلیارد ریال و پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه نوع دوم را ۲۰ میلیارد ریال تعیین و تصویب کرد.

تفاوت اپراتورهای مجازی تلفن همراه با اپراتورهای موبایل

خدمات

اپراتورهای مجازی تلفن همراه برای ارائه هر خدمت که در مجوزشان ذکر شده باید با اپراتور اصلی به توافق برسند. به عنوان مثال برخی اپراتورهای مجازی پیام چندرسانه‌ای ندارند یا فقط اینترنت ارائه می‌کنند.

تعرفه

تعرفه اپراتورهای مجازی باید بر اساس قوانین رگولاتوری و با توافق اپراتور اصلی تعیین گردد. این تعرفه‌ها در برخی مواقع کمتر از اپراتورهای اصلی و در برخی مواقع بیشتر است.

شماره

سرشماره یا همان کد اپراتورهای مجازی می‌تواند متفاوت باشد به عنوان مثال اپراتور مجازی طرف قرارداد همراه اول به جای استفاده از ۰۹۱ در شماره سیم کارت‌ خود از شماره مخصوص واگذار شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی استفاده کند.

سیم‌کارت

اپراتورهای مجازی می‌توانند سیم‌کارت‌های خود را از اپراتور اصلی تهیه نکرده و خودشان از شرکت تولیدکننده خریداری کنند؛ در ضمن قیمت سیم‌کارت‌ های این اپراتورها می‌تواند متفاوت باشد و در این زمینه از اپراتور اصلی تبعیت نکنند و تفکر حاکم بر سیم کارت رند در سیستم جاری شد حفظ پویایی و کارآمدی همیشگی بوده به نحوی که از زمان رونمایی آخرین نسخه نرم افزاری تا کنون بطور متوسط هر 10 روز یک بار امکانات و خدمات جدیدی به سایت اضافه شده و این روند همچنان ادامه دارد.

طرح‌ها و بسته‌ها

اپراتورهای مجازی تلفن همراه می‌توانند بسته‌ها و طرح‌های تشویقی متفاوت یا ارزان‌تری را ارائه دهند.

برند تجاری

اپراتورهای مجازی تلفن همراه برند تجاری خاصی خود را دارند و می‌توانند نام اپراتور یا اپراتورهای اصلی خود را در سایت یا تبلیغاتشان اعلام نکنند. این برند تجاری خاص به اپراتورهای مجازی استقلال می‌دهد.

خرید و فروش

در سال 1387همراه اول به صورت یک  ایده نو به طور فنی در حیطه خرید و فروش سیم کارت آغاز به کار کرد اپراتورهای مجازی موبایل می‌توانند طرح‌های فروش متفاوتی نسبت به اپراتورهای اصلی داشته باشند. بعضی از اپراتورهای مجازی موبایل برای جذب مشتری بیشتر با سازمان‌ها و شرکت‌ها قرارداد می‌بندند و برخی تنها در بخش سازمانی خدمات ارائه می‌دهند.

مالکیت‌های مجزا

بر اساس قوانین اپراتورها در ایران می‌توانند تنها ۱۰ سیم‌کارت را به نام یک نفر بزنند. اپراتورهای مجازی شامل این قانون می‌شوند و مالکانی که ۱۰ سیم‌کارت از یک اپراتور دارند می‌توانند ۱۰ سیم‌کارت دیگر از اپراتور مجازی طرف قرارداد با این اپراتور نیز داشته باشند.

شبکه و زیرساخت فیزیکی

اپراتورهای مجازی موبایل نمی‌توانند خودشان شبکه و زیرساخت فیزیکی جدا داشته باشند. این شرکت‌ها باید برای استفاده از شبکه تلفن همراه، با یک یا چند از اپراتورهای اصلی موبایل قرار داد بسته تا بتوانند از شبکه آن‌ها استفاده کنند. بدین ترتیب در کشور ما هر شرکتی که می‌خواهد مجوز اپراتور مجازی تلفن همراه(MVNO) را دریافت کند باید حداقل با یکی از شرکت‌های همراه اول , ایرانسل و رایتل به توافق رسیده و با آن‌ها قرارداد امضاء کند.

توسعه شبکه

اپراتورهای مجازی موبایل نمی‌توانند شبکه خود را گسترش دهند مگر اینکه اپراتور اصلی برای توسعه شبکه‌اش اقدام کند و دسترسی استفاده از آن را به اپراتور مجازی بدهد. بدین ترتیب اپراتورهای مجازی قبل از قرارداد باید به توسعه فنی و جغرافیایی شبکه اپراتور اصلی به خصوص در زمینه شبکه‌ها .

 

قیمت گذاری

بحث قیمت سیم کارت کار کاملا کارشناسی بوده این فرآیند توسط کارشناسان مجرب در امر خرید و فروش تعیین می شود. مشترکان تمام اپراتورهای همراه اول ، ایرانسل و غیره از این سرویس استفاده کنند.ای 3G و 4G دقت کنند.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: همراه اول , سیم کارت رند , قیمت سیم کارت , فروش سیم کارت , اپراتور مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 805
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: