دلایل قطع 128 هزار سیم کارت شخصی
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود128 هزار و 816 خطوط شخصی به دلیل ایجاد مزاحمت پیامک های تبلیغاتی مورد شناسایی و قطع شده است.

 

اپراتور‌های تلفن همراه ازجمله (همراه اول، ایرانسل، رایتل) موظفند با همکاری رگولاتوری سامانه‌ای را راه‌اندازی تا کاربر بتواند دریافت پیامک‌های انبوه خود را مدیریت کند، همچنین طبق اخطار‌های گذشته اگر دفاتر خدمات ارتباطی که با شیوه‌های غیرقانونی سیم کارت تلفن همراه در اختیار ارسال کنندگان پیامک‌های مزاحم قرار می‌دهند، جریمه لغو مجوز خواهند داشت.

 

سامانه دریافت شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی پس از افزایش نارضایتی از پیامک‌های تبلیغاتی و یا ارزش افزوده ایجاد شد تا در راستای مقابله با این موضوع سیم کارت‌هایی از این دست را شناسایی و قطع کند.

گفتنی است، در کنار سیم کارت‌ های شخصی که اقدام به ارسال پیامک می‌کنند شماره‌های تلفن ثابت مشاهده شده که این موارد نیز گزارش و ثبت شده است.

تحت این شرایط مشاهده می‌شود برخی پیامک‌ها بدون هیچ گونه اطلاع رسانی برای مشترک ارسال و هزینه‌های آن در قبض پایان ماه یا سایر بخش‌ها لحاظ می‌شود.


طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سامانه # ۸۰۰* و سامانه ۱۹۵ دو روش موجود برای معرفی پیامک‌ها از سوی مردم هستند که تاکنون با استفاده از روش‌های مذکور طبق آخرین آمار بخش ICT سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حدود ۱۲۸ هزار و ۸۱۶ از خطوط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی شناسایی و قطع شده است.


طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای ارسال هرگونه خدمات پیامکی انبوه مانند پیامک‌های اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی و ارزش افزوده باید اجازه قبلی از کاربر دریافت شود تا با آگاهی کامل کاربران سیم کارت دائمی و اعتباری از هزینه‌های آن، این پیامک‌ها را دریافت کنند.

 

 





:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت دائمی , همراه اول , ایرانسل , رایتل ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: