شرح پیش شرط های راه اندازی نسل ۵ تلفن همراه
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق گزارشات اعلام شده از سوی اداره کل ارتباطات سیار ایران،معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول،مرتضی طاهری بخش در یک نشست تخصصی «عدم قطعیت های توسعه نسل پنجم ارتباطات در شهرهای هوشمند» که در ۱۹ آذرماه 1389 هم زمان با برپایی نمایشگاه «تهران هوشمند» در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، با اظهار اینکه جای خوشحالی است که قبل از ورود و فراگیری تکنولوژی ۵G ، با برگزاری نشست های تخصصی به فکر آماده و فراهم سازی شرایط مواجهه با این فناوری هستیم، افزود: اولین بار موضوع در مورد عدم قطعیت ها، بحث «فرکانس» است.

 

در صورت تمایل به خرید سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول می توانید به مراکز خرید و فروش سیم کارت مراجعه نمائید.

معاون فنی و توسعه شبکه سیم کارت همراه اول افزود: براساس آنچه در کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی ۲۰۱۹(WRC-۱۹) نهایی شده، رگولاتوری ها باید طیف پیوسته ۸۰-۱۰۰ مگاهرتز را در باند ۳.۵ گیگاهرتز و حداقل باند یک گیگاهرتز را برای باندهای موج میلیمتری در نسل پنجم در نظر بگیرند؛ در غیر این صورت شبکه ۵G جان نخواهد گرفت.

معاون فنی و توسعه شبکه شرکت ارتباطات سیار ایران در ادامه سخنانش و در پاسخ به سوال مدیر پنل مبنی بر ضرورت سرمایه گذاری مشترک اپراتورها برای ورود به۵G یادآور شد: باید سیاست های تشویقی در این زمینه وجود داشته باشد تا این مهم محقق شود.

وی افزود: سرمایه گذاری مشترک را می توان در قالب دو مدل «ایجاد شرکت مشترک» یا «اجاره زیرساخت های فراهم شده توسط سرمایه گذاری ثالث» پیش برد و در مباحث مرتبط با فرکانس هم می توان RAN Sharing را به اجرا گذاشت.

وی بحث دیگر را در ارتباط با زیرساخت ها دانست و ابراز کرد: با توجه به اینکه پایداری ۵G نزدیک به صددرصد و قرار است سرویس های پرریسکی بر بستر آن ارائه شود، باید به مقوله زیرساخت ها اهمیت ویژه ای داد؛ برآورد می شود اجرای پایلوت این نسل را تا ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ و توسعه فراگیر آن را تا ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ داشته باشیم.

طاهری بخش «رساندن فیبر به محل سایت های ارتباطی»، «تجمیع دیتاسنترها» و «تعامل ۵G با دیگر نسل های قبلی» را از جمله دیگر مباحث لازم برای ورود به این تکنولوژی عنوان کرد و گفت: گذشته از تمامی این موارد، سرویس های اپراتورها مبتنی بر تقاضاست و تا زمانیکه صنعت تقاضایی برای استفاده از ظرفیت های ۵G نداشته باشد، اپراتورهای ارتباطی برای رفتن به سمت۵G ترغیب نخواهند شد.





:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت دائمی , سیم کارت اعتباری , همراه اول , اینترنت ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: