نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی هواوی در هفته ی اخیر، رسما نسخه ی بتای توسعه دهندگان سیستم عامل هارمونی یا HarmonyOS 2.0  را منتشر کرد واعلام کرده تا سال آینده روانه بازار خواهد شد. حال برخی از رسانه های چینی مدعی شده اند که گوشی های سری هواوی P50 با سیستم‌عامل هارمونی عرضه خواهند شد که قرار است این گوشی‌ها در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ راهی بازار شوند.
گوشی‌های سری هواوی P50 با سیستم‌عامل هارمونی از راه می‌رسند

هنوز مشخص نیست که آیا تمام مدل‌های سری P50 مبتنی بر این سیستم‌عامل خواهند بود یا اینکه مثلا فقط در کشور چین با این سیستم‌عامل عرضه می‌شوند. روی هم رفته، هواوی قبلا اعلام کرده که توسعه‌دهندگان به‌راحتی می‌توانند اپلیکیشن‌های اندروید را برای این پلتفرم آماده کنند که این یعنی شمار اپلیکیشن‌های سازگار با آن بسیار زیاد خواهد بود.

با توجه به اینکه گویا قرار نیست به این زودی‌ها تحریم‌های آمریکا علیه هواوی برداشته شود و این شرکت در حال از دست دادن بازارهای مهمی مانند اروپا است، چنین حرکتی منطقی محسوب می‌شود. به نظر شما آیا سیستم‌عامل هارمونی با موفقیت مواجه می‌شود یا اینکه مانند دیگر رقبای اندروید خیلی زود شکست می‌خورد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

حالا در همین زمینه، یکی از سایت‌های چینی گزارش داده که گوشی‌های سری هواوی P50 با سیستم‌عامل هارمونی عرضه خواهند شد که قرار است این گوشی‌ها در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ راهی بازار شوند. به عبارت دیگر، این گوشی‌ها اولین پرچم‌دارانی هستند که از همان ابتدا از سیستم‌عامل اختصاصی هواوی بهره می‌برند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: هواوی , گوشی هوشمند , سامسونگ , شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی های تولید کننده تلفن های هوشمند از اوایل سال 2018 گوشی های زیادی را با سه دوربین یا بیشتر راه اندازی کرده اند.اوایل فقط یکسری از گوشی های پایین رده از یک یا حداکثر دو دوربین بهره می بردند اما در حال حاضر می توان گفت بالغ بر 90 درصد گوشی ها حداقل از سه دوربین بهره می برند. با این حال هنوز گوشی هایی با دوربین دوگانه یا حتی تکی مثل آیفون SE 2020 وجود دارند طبق بررسی‌های آژانس تحقیقاتی Omdia، تلفن‌های هوشمند با دوربین چهارگانه در سال ۲۰۲۰ محبوبیت بیشتری نزد مصرف کنندگان دارند و از راه حل دوربین‌های سه گانه پیشی می‌گیرند.
آمار و ارقام از محبوبیت بالای گوشی‌های‌ هوشمند با دوربین چهارگانه خبر می‌دهند

با این اوصاف ذهن بسیاری از کاربران، به دوربین چهارگانه معطوف می‌شود و نه نوع و کیفیت آن‌ها. به همین خاطر است که با توجه به گزارش اخیر مؤسسه‌ی آماری Omdia، می‌بینیم در سه‌ماه سوم سال ۲۰۲۰، حدودا ۶۰ درصد گوشی‌های فروخته شده از دوربین چهارگانه بهره می‌بردند. در بین این شرکت‌ها اما اوپو و ریلمی، در سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ اصلا محصولی مجهز به یک دوربین راهی بازار نکردند و بخش بزرگی از فروش خود را مدیون گوشی‌هایی با سه (به‌خصوص اوپو) و چهار دوربین هستند.

البته شاید بسیاری‌ از کاربران از تمام دوربین‌های یک گوشی استفاده نکنند، اما بدیهی است یک گوشی با چهار دوربین در عکاسی و فیلم‌برداری (معمولا) به نسبت محصولی هم رده با یک یا دو دوربین دست کاربر را برای ثبت تصاویری متفاوت بیشتر باز می‌گذارد. هرچند نباید فراموش کنیم که تنها در گوشی‌های پرچم‌دار است که شاید هر چهار دوربین یا در شرایطی پنج دوربین واقعا برای کاربر استفاده داشته باشند. در غیر این صورت گوشی‌های میان‌رده یا پایین‌رده اغلب از دو دوربین ماکرو و سنجش عمق در کنار دوربین فوق عریض و اصلی استفاده می‌کنند که کیفیت آن‌ها نیز تعریفی ندارد و به نظر می‌رسد فقط جهت تبلیغات درون یک گوشی قرار می‌گیرند.

از طرفی شیائومی که گوشی‌های میان‌رده‌ی زیادی را طی دو سال اخیر راهی بازار کرده، از هر پنج گوشی سه گوشی با دوربین چهارگانه دارد و بیش از ۸۰ درصد گوشی‌های آن نیز از چند دوربین بهره می‌برند. هواوی و ویوو هم شرکت‌هایی بودند که فروش گوشی‌های آن‌ها با سه دوربین بیشتر از گوشی‌های مجهز به چهار دوربین بود.

اما در این بین، تنها شرکتی که نمودار کاملا متفاوتی دارد اپل است. شرکتی که اصلا گوشی‌های‌ هوشمند با دوربین چهارگانه تولید نکرده و اتفاقا هنوز هم گوشی‌هایی با یک و دو دوربین هم در سبد محصولات خود دارد. محصول محبوب این شرکت با یک دوربین، آیفون SE 2020 است و گوشی‌هایی با دو دوربین هم آیفون ۱۱، پرفروش‌ترین گوشی اپل در سال ۲۰۲۰ که بخش بزرگی از فروش گوشی‌های این شرکت را به خود اختصاص داده‌، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی هستند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , سامسونگ , هواوی , ویوو ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

بنابر خبرهای منتشر شده از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی، طی گردهمایی هیات دولت در 24 بهمن ماه 1398 که در رابطه با بهبود کیفیت اینترنت و شیوه های نوین و کار آمد مذاکراتی صورت گرفت و همچنین اجرایی کردن آن جهت بهبود و افزایش چشمگیر کیفیت اینترنت تا چند روز آینده را به شهروندان اطلاع داد.
وعده جهرمی برای افزایش چشمگیر کیفیت اینترنت در کشور

جهرمی در طی نشست هیات دولت، ضمن صحبت در خصوص سهم 10 درصدی  اقتصادی دیجیتال از اقتصاد کل کشور توضیح داد که سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۵ در اقتصاد کشور 1.8 درصد بود که در سال گذشته به عدد 2.88 رسید. توجه داشته باشید که اقتصاد دیجیتال متشکل از فعالیت‌های دیجیتال است که شامل تراکنش‌های خرده فروشی و تاکسی‌های اینترنتی می‌باشد. 

وزیر ارتباطت در بخشی از سخنان خود اعلام کرد که به تعداد مشترکین پهن باند کشور از 300 هزار مشترک در طی سال‌های گذشته به 70 میلیون نفر رسیده است. از طرفی دیگر کمیت در توسعه خدمات داده و اینترنت در کشور پیشرفت چشمگیری داشته اما مطالبه مردم بیش از کمیت به کیفیت مربوط است. این پروژه در دنیا به این صورت توسط رگولاتوری‌ها و تنظیم مقررات و نظارت دولتی بر اپراتورها انجام می‌شود و تاثیر بی‌نظیری بر کیفیت اینترنت دارد. به زودی درباره آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.   

طبق صحبت‌های چهرمی سهم اقتصاد دیجیتال کشورهای همسایه از کل اقتصاد چیزی حدود 8.5 درصد است و بر اساس برنامه افق 1404 ایران، ما باید با 10درصد سهم، جایگاه اول را داشته باشیم. البته این کار نیاز به محاسبات اقتصادی دارد. ضمن این که ظرفیت حوزه آی.سی.تی برای کسب این سهم ظرفیت خوبی است.

دلیل قطع شدن تلفن و موبایل در استان  گیلان چیست؟

در پی بارش سنگین برف در بسیاری از استان های کشوربرخی راه‌های ارتباطی همچون تلفن ثابت و یا موبایل قطع شده است. به عنوان مثال در استان گیلان به دلیل قطع  50 درصدی برق اکثر مرااکز مخابراتی استان دچار اختلال شده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه از 381 سایت قطع شده تلفن همراه تا امروز صبح 290 سایت متصل شده است، گفت: مراکز پرظرفیت در شهرهای املش و چابکسر که قطع شده بودند به مدار برگشتند. همکاران ما که سایر ارتباطات را برگردانند و سازمان فضایی اعلام آمادگی کرد که چون مشکل مشکل برق است و مشکل ارتباطات نیست اعلام آمادگی کرد که در مناطقی که هستند سریعا ارتباط سیار ماهواره‌ای را در آنجا مستقر کنند تا مردم منطقه بتوانند تماس‌های خود را از آن ایستگاه‌ها صورت دهد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت , مخابرات , اینترنت wifi , اینترنت ADSL , اینترنت موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی موتورولا گوشی موتو جی استایلوس را در ماه آوریل امسال معرفی کرد و چند وقت بعد خبرهای منتشر شد مبنی بر اینکه این کمپانی در حال ساخت مدل جدید گوشی هوشمند است. این طور که به نظرمی رسد این محصول با عنوان موتو جی استایلوس در سال 2021 روانه ی بازار خواهد شد. حال به طور دقیق مشخص نیست که این گوشی کی به طور رسمی معرفی خواهد شد؛ اما وب سایت آمازون نخستین اطلاعات و تصاویر مربوط به این گوشی را منتشر کرده است.
گوشی موتورولا موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ در آمازون فهرست شد

بر اساس تصاویر منتشرشده از موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ ،حسگر اثر انگشت روی لبه سمت راست آن قرار گرفته است. این حسگر روی مدل قبلی در پشت گوشی قرار دارد.

موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ صفحه‌نمایشی مانند مدل ۲۰۲۰ دارد؛ اما با یک دوربین بیشتر در پشت و به نظر می‌رسد مدل ۲۰۲۱ به چهار دوربین پشت مجهز شده است. با توجه ‌به شایعات قبلی، دوربین اصلی موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ حسگر ۴۸ مگاپیکسلی خواهد داشت و یک حسگر ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دو حسگر ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و عکاسی ماکرو روی این گوشی قرار گرفته‌اند. دوربین سلفی موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ حسگر ۱۶ مگاپیکسلی دارد.

موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ با قیمت ۳۳۹ دلار راهی بازار می‌شود.

موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ از قلم دیجیتال برخوردار است که داخل گوشی قرار می‌گیرد. این گوشی پورت USB-C دارد و از جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا بهره می‌برد.

با توجه به فهرست آمازون، موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ با اندروید ۱۰ راهی بازار می‌شود و ۴ گیگابایت رم دارد. باتری این گوشی ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. شایعات قبلی به این موضوع اشاره کرده‌اند که موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ از تراشه اسنپ‌دراگون ۶۷۵ بهره می‌برد و صفحه‌نمایش ۶٫۸۱ اینچی با وضوح +Full HD و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: موتورولا , گوشی هوشمند , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق اطلاعات منتشر شده، در سال جاری کمپانی گوگل از هیچ گوشی پرچمداری رونمایی نکرد. حال خبرهای زیادی در رابطه با رونمایی پیکسل 5 با پردازنده ی اسنپدراگون ۷۶۵ G و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم بودیم چون قدرتمند ترین گوشی این کمپانی به شمار می آید و به عنوان پرچم دار گوگل شناخته می شود. اما به نظر میرسد این کمپانی تصمیم دارد از سری های جدید محصولات خود با پسوند  XE را روانه ی بازار کند و گوگل پیکسل XE درواقع نخستین عضو این مجموعه خواهد بود.
تصاویری از گوشی اسرارآمیز گوگل پیکسل XE منتشر شد

شنیده بودیم غول آمریکایی به دنبال این است تا در سال ۲۰۲۱، از چند محصول که شامل پرچم‌دار هم می‌شود رونمایی کند. اما ابتدا باید توجه کاربران به گوشی‌های میان‌رده‌ی این شرکت جلب شود. به همین خاطر به نظر می‌رسد عضو جدید این دسته، گوگل پیکسل XE نام داشته باشد؛ محصولی که می‌تواند نماینده‌ی گوگل برای رقابت با سری SE اپل باشد.

به تازگی خبرهای زیادی در رابطه با گوشی پیکسل XE می‌شنویم. محصولی که مشخص نیست قرار است با چه قابلیت‌ها و امکاناتی راهی بازار شود و اینکه چه بخشی از بازار را هدف قرار داده. گوگل در سال ۲۰۲۰ و با معرفی چند گوشی میان‌رده با قیمت مناسب، به وضوح نشان داده که به این زودی‌ها قصد تسلیم شدن در بازار گوشی‌های هوشمند را ندارد و اتفاقا تازه اول مسیر قرار دارد.

تا به این لحظه اطلاعات نسبتا خوبی از پیکسل XE به دستمان رسیده. اگر این گوشی قرار است رسما رونمایی شود، باید بگوییم از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای بهره خواهد برد و NFC پشتیبانی می‌کند. تصاویری هم که از آن منتشر شده، نشان‌دهنده‌ی تعبیه‌ی یک حفره در بخش بالایی نمایشگر برای دوربین سلفی است.

البته این امکان هم وجود دارد که تصاویر منتشر شده معتبر نباشند. چرا که فعلا خبرهای کاملی در این رابطه وجود ندارد و منابع خبری هم آن‌قدرها موثق نیستند. مثلا در سال ۲۰۱۸ یکی از افشاگران نه چندان معروف اطلاعاتی در رابطه با پیکسل اولترا به‌عنوان پرچم‌دار گوگل منتشر کرد. محصولی که هیچ‌وقت رونمایی نشد. با این حال می‌توان به وجود این گوشی تا حدودی امیدوار بود اما در رابطه با قدرت سخت‌افزاری آن احتمالا چیز هیجان‌انگیزی وجود نخواهد داشت.

با این حال گوگل نباید فراموش کند که بسیاری از کاربران اندروید تمایل دارند گوشی‌ آن‌ها سخت‌افزار قدرتمندی داشته باشد. اینکه این شرکت تاکنون توانسته بخش اعظمی از فروش خود را مدیون نرم‌افزار باشد غیرقابل انکار است. اما این موضوع نمی‌تواند تا همیشه عامل موفقیت نه چندان چشمگیر این شرکت باشد. به همین خاطر امیدواریم اگر گوگل پیکسل XE قرار است واقعا راهی بازار شود، هر بخشی را که هدف قرار داده، با یک جهش سخت‌افزاری محسوس همراه باشد؛ نه فقط یک محصول معمولی که شرکت‌های دیگر چندین نسخه مشابه آن را پیش‌تر تولید کرده‌اند.

با این حال این سنسور نتوانست جز یک سری چیزهای نه چندان کاربردی، کار خاص دیگری انجام دهد و به نظر می‌رسید صرفا جنبه‌ی تبلیغاتی داشته باشد. این مسأله در کنار قیمت بسیار بالای این سری باعث شد پیکسل‌های سری ۴ با آن دوربین‌های قدرتمند و خارق‌العاده‌ی خود هیچگاه نتوانند با پرچم‌دارهای اپل و دیگر شرکت‌های اندرویدی رقابت کنند. دقیقا به همین خاطر بود که شرکت به این فکر افتاد که ابتدا به جذب کاربر بیندیشد و سپس یک پرچم‌دار همه فن حریف را راهی بازار کند. پیکسل ۵ یکی از محصولاتی است که برای تحقق این هدف بلند مدت و جاه‌طلبانه‌ی گوگل راهی بازار شد و حالا به نظر می‌رسد پیکسل XE هم قرار است عضو دیگری از این مجموعه باشد.

گوگل از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۱۹ در گوشی‌های پرچم‌دار خود از پردازنده‌های سری ۸۰۰ کوالکام استفاده کرد. سری پیکسل ۴ که آخرین پرچم‌داران واقعی گوگل به حساب می‌آمدند، با تعدادی قابلیت جذاب نظیر تشخیص چهره (مشابه آنچه که در گوشی‌های آیفون وجود دارد) راهی بازار شدند که به کمک سنسور تشخیص حرکت (Motion Sensor)، می‌توانست وقتی که کاربر به گوشی نزدیک می‌شد، قابلیت تشخیص چهره را فعال کند تا در این صورت وقت کمتری صرف بازگشایی و آماده به کار شدن گوشی شود.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , موبایل , پیکسل ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

اسنپدراگون 888 جدیدترین و قدرتمندترین تراشه کوالکام به تازگی معرفی شده است و انتظار می رود از آن برای تولید گوشی های هوشمند در سال 2021 استفاده شود. حال ویدئویی منتشر شده است که نشان می دهد وان پلاس در نیمه اول سال 2021، از یک پرچم دار مجهز به تراشه اسنپدراگون 888 رونمایی خواهد کرد.
پرچمدار وان پلاس با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ اوایل سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد

اوپو در یک ویدیوی رسمی اعلام کرد Find X3 مجهز به تراشه جدید اسنپدراگون خواهد بود و در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد ‌شد. این برند در گذشته تأیید کرده بود که Find X3 پشتیبانی جامع از رنگ‌های ۱۰ بیت را ارائه می‌دهد. همچنین کوالکام یک تصویر گرافیکی نمایش داده است که در آن نام شرکت‌های زیادی دیده می‌شود؛ مهم‌ترین نام‌هایی که در تصویر ذکر شده‌اند می‌توان ال‌جی، نوبیا، ایسوس، ویوو و بلک شارک عنوان کرد. نام‌هایی همانند گوگل، سامسونگ و سونی در تصویر مشاهده نمی‌شود؛ اما نباید به این مسئله توجه کرد. به‌عنوان مثال، در تصویر گرافیکی سال ۲۰۱۹ نام ریلمی، گوگل یا سونی وجود نداشت؛ اما فقط گوگل موفق به ارائه تراشه اسنپدراگون 865 در سال ۲۰۲۰ نشد.

جای تعجب نیست اگر وان پلاس از جدیدترین تراشه کوالکام برای گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده کند و به ‌نظر می‌رسد وان پلاس ۹ و ۹ پرو مجهز به این تراشه باشند. وان پلاس را نمی‌توان تنها برندی دانست که جزئیات مربوط به استفاده از تراشه جدید کوالکام را در سال آینده منتشر کرده و ریلمی هم جزئیات و تصاویر گوشی هوشمند Race را منتشر کرده است. شیائومی گوشی می ۱۱ را با این تراشه قدرتمند و در آینده نزدیک عرضه خواهد کرد و ردمی هم از آن استفاده می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: وان پلاس , قیمت گوشی تلفن همراه , پرچم دار ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق گزارشات اخیر، به نظر می رسد که سری وان پلاس9 هم سه عضو خواهد داشت. وان پلاس پس از ارائه سری نورد مشخصا می خواهد محصولات بیشتری برای جلب توجه کاربران داشته باشد. راهبردی که دقیقا بعد از راهبرد جدید اپل، خود را آفتابی کرد. احتمال دارد درکنار وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو، گوشی وان پلاس ۹ ای هم معرفی شود. هنوز اطلاعات بیشتری درباره این گوشی منتشر نشده است.
سری وان پلاس ۹ احتمالا عضو دیگری هم خواهد داشت

مکس جمبور در وب‌سایت Voice شایعه‌ای در مورد گوشی وان پلاس ۹ ای منتشر کرده است. در این شایعه به این موضوع اشاره نمی‌شود که این گوشی پرچم‌‌دار خواهد بود یا خیر؛ تنها گفته شده است که احتمال دارد این گوشی ساخته شود. شاید مدل ۹ ای شبیه به گلکسی اس ۱۰ ای باشد که در مقایسه با گلکسی اس ۱۰ سخت‌افزار ضعیف‌تری داشت. حتی بعید نیست وان پلاس ۹ ای دستگاه کوچک‌تری در مقایسه با وان پلاس ۹ باشد. وان پلاس قبلا گوشی‌های وان پلاس 8 وان پلاس 8 پرو را در اندازه‌های ۶٫۵۵ اینچ تا ۶٫۷۸ اینچ راهی بازار کرده است. البته گوشی کوچک‌تر باعث خواهد شد که ظرفیت باتری هم کاهش پیدا کند.

وان پلاس ۹ ای احتمالا صفحه‌نمایشی با وضوح کمتر از وان پلاس ۹ خواهد داشت. در حال‌ حاضر به جز نام این گوشی، هیچ چیز دیگری از آن نمی‌دانیم.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: وان پلاس , قیمت گوشی تلفن همراه , پرچم دار ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به اینکه افزایش تعرفه ی اینترنت تلفن همراه در سال های اخیر نارضایتی بسیاری از کاربران را به همراه داشت.دولت در پی رسیدگی به این موضوع با دستورهای قانونی، از اپراتورها درخواست کرد تا قیمت اینترنت تلفن همراه را به حالت قبل برگرداند. آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه ی اینستاگرام خود گفت: تعرفه ی اینترنت تلفن همراه تا اواخر سال جاری افزایش پیدا نمی کند، اما اینطور که به نظر می رسد این شرایط نمی تواند مدت زمان زیادی بدون تغییر باقی بماند.
مدیرعامل ایرانسل: گران ‌نشدن اینترنت موبایل، سال آینده منجر به افت کیفیت می‌شود

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، «اینترنت موبایل، سرویس لوکسی در دنیا محسوب می‌شود و تعرفه‌ی بالایی دارد. در کشور ما سرمایه‌گذاری کمی در حوزه‌ی اینترنت ثابت انجام شده اما روی موبایل سرمایه‌گذاری خوبی شد. در تمام دنیا، این سرمایه‌گذاری به‌طور هم‌زمان روی اینترنت ثابت هم انجام می‌شود

عباسی اضافه می‌کند: اگر هم‌زمان با شبکه موبایل، روی شبکه‌ی فیبر نوری هم در کشور ما سرمایه‌گذاری جدی انجام می‌گرفت، اکنون شاهد قیمت‌های منطقی‌تر در تعرفه‌ی اینترنت ثابت بودیم. به‌گفته‌ی عباسی آرند، شبکه‌ی فیبر نوری نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه دارد؛ بااین‌حال، هزینه‌ی نگه‌داری و قیمت تمام‌شده‌ی آن بسیار کم است. به‌گفته‌ی او با اینترنت ثابت می‌توان سرویس ارزان و باکیفیت‌تری به مردم داد.

وضعیت اینترنت TD-LTE

عباسی آرند: تعرفه‌ی پایین اینترنت موبایل دلیل استفاده نکردن مردم از اینترنت ثابت TD-LTE است

مدیرعامل ایرانسل در مورد اینکه چرا اینترنت TD-LTE ایرانسل در اکثر شهرهای کشور پوشش‌دهی ندارد، می‌گوید: «ما در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ این پوشش‌دهی را داریم؛ اما به ‌نسبت اینترنت موبایل، این پوشش بسیار کم است.»

به‌گفته‌ی عباسی، تقاضای بسیار پایین برای TD-LTE در شهرهای کوچک باعث شده است این شبکه توسعه پیدا نکند. همچنین درحالی‌که در برخی شهرهای کوچک شبکه TD-LTE ایجاد شده، مصرف در آنجا کم است. مدیرعامل ایرانسل علت این موضوع را تعرفه‌ی پایین اینترنت موبایل می‌داند که باعث شده است ترجیح مردم به استفاده از آن به ‌جای اینترنت ثابت باشد. او می‌گوید: «اگر اختلاف تعرفه‌ی موبایل و اینترنت ثابت بیشتر شود، مردم به استفاده از اینترنت ثابت ترغیب می‌شوند.» به‌گفته‌ی عباسی، ‌اکنون تعرفه‌ی TD-LTE از اینترنت موبایل پایین‌تر است؛ اما چون فاصله‌ی آن چندان زیاد نیست، نتوانسته است بازار خود را پیدا کند.

به‌گفته‌ی مدیرعامل ایرانسل، اینترنت TD-LTE این شرکت نسبت به دیگر اپراتورها غالب است و بیشترین سهم بازار (نزدیک به ۶۵ درصد) را در دست دارد. بااین‌حال کل بازار TD-LTE کوچک مانده است؛ چون جنس تعرفه‌گذاری اینترنت در کشور به‌گونه‌ای نیست که مردم به ‌سمت اینترنت ثابت بروند.

مدیرعامل ایرانسل به خبرنگار می‌گوید استفاده از اینترنت موبایل اکنون برای مردم بسیار مرسوم شده؛ این درحالی است که تعرفه‌ی خیلی ارزان و فشار حداکثری به شبکه موبایل باعث شده تا اداره ‌کردن این بار برای اپراتورها سخت شود. او می‌گوید راهی جز اصلاح تعرفه‌ها وجود ندارد.

ما نمی‌خواهیم فشار به مردم بیاید؛ اما راه‌حل این است که شبکه ثابت گسترش پیدا کند تا سرویس ارزان‌تری به مردم در خانه ارائه شود و مردم تنها در زمانی‌که خانه نیستند، از سرویس مطلوبی روی موبایل استفاده کنند.

عباسی آرند در پاسخ به در مورد عادتی که قیمت‌های پایین اینترنت موبایل بین مردم ایجاد کرده است، می‌گوید: «این از مشکلات تاریخی در کشور ما است. هزینه‌ی استفاده از اینترنت موبایل در دوره‌هایی رایگان بوده، گاهی ساعات رایگان یا اینترنت ارزان عرضه شده؛ این استفاده‌ی گسترده باعث شده تا ضریب نفوذ اینترنت موبایل بسیار زیاد شود.»

شیوع ویروس کرونا نیز استفاده از اینترنت را بیش از دو برابر افزایش داد. آمار سازمان تنظیم مقررات نشان می‌دهد که اقبال مردم بیشتر به استفاده از اینترنت موبایل بوده و این اقبال عمومی امسال رشد بیشتری داشته است. رایگان شدن برخی سامانه‌ها و وب‌سایت‌ها برای برقراری ارتباط مجازی دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر سازمان‌ها نیز امسال به اپراتورها سپرده شد. تمام این عوامل باعث می‌شود ظرفیت شبکه‌ی موبایل پر شود. بیژن عباسی آرند می‌گوید با نگه ‌داشتن تعرفه‌ها در وضعیت موجود، سال آینده ظرفیت شبکه پر می‌شود؛ در این شرایط، اپراتور نمی‌تواند سرمایه‌گذاری زیادی انجام دهد چون درآمدش ریالی است؛ درحالی‌که باید ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری را به‌صورت ارزی انجام دهد. مدیرعامل ایرانسل می‌گوید همین وضعیت باعث می‌شود به ‌دلیل تقاضای زیاد، سال آینده کیفیت اینترنت افت کند و نارضایتی عمده به‌ وجود بیاید.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت , مخابرات , اینترنت wifi , اینترنت ADSL , اینترنت موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی موتورولا در سال های اخیر با تمرکز بر بخش های میان رده و اقتصادی با گوشی های هوشمند رقابتی تحت سری  Moto G و X  گذاشته بود. اما در سال جاری این کمپانی تصمیم گرفت تا خط تولید پرچمدار جدید خود را با عنوان Motorola Edge  ارائه کند. اما گزارشات اخیر، حاکی از آن است  که گوشی جدید موتورولا که فعلا با کد XT2125 و اسم رمز نیو شناخته می شود، هم اکنون آزمایش‌های داخلی موتورولا را پشت ‌سر می‌گذارد و مشخص شده است که یک ویژگی عجیب دارد. موتورولا نیو صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۰۵ هرتز دارد؛ هیچ محصولی در بازار وجود ندارد که چنین صفحه‌نمایشی داشته باشد.
موتورولا نیو با صفحه‌نمایش ۱۰۵ هرتزی و اسنپدراگون ۸۶۵ راهی بازار خواهد شد

بر اساس اطلاعات منتشر شده، موتورولا نیو به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ مجهز شده است. این گوشی ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. البته گفته شده است یک مدل دیگر از این گوشی با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

دوربین اصلی این گوشی ۶۴ مگاپیکسلی است و بر اساس حسگر OmniVision OV64B ساخته شده. یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه دید بسیار باز و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق هم روی این گوشی دیده می‌شود. دوربین جلو یک حسگر ۶ مگاپیکسلی تولید سامسونگ دارد و درکنار آن یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه دید بسیار باز قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست این گوشی در چه تاریخی و با چه اسمی راهی بازار می‌شود.

با صفحه‌ نمایش ۹۰ هرتز می‌توانید ویدئوهای ۳۰ فریم و ۶۰ فریم مشاهده کنید و صفحه‌ نمایش ۱۲۰ هرتز ویدئوهای ۲۴ فریم را نشان می‌دهد. حالا چرا باید گوشی نیو (Nio) صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۰۵ هرتز داشته باشد؟ این احتمال وجود دارد که صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی این گوشی برای انجام آزمایش‌های مختلف به ۱۰۵ هرتز اورکلاک شده باشد. پس بعید نیست که مدل نهایی با صفحه‌نمایشی ۹۰ هرتز راهی بازار شود.

 موتورولا نیو صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی با وضوح تصویر +۱۰۸۰+ دارد و  با اندروید ۱۱ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ راهی بازار می‌شود.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: موتورولا , گوشی هوشمند , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی سونی در سال های نه چندان، در کنار گوشی های پرچم دار گوشی های کوچک و خوش دست و قدرتمندی موسوم به کامپکت (Compact) نیز رونمایی می کرد. درواقع آخرین مدل گوشی های مربوط به خانواده اکسپریا XZ 2 بود که در سال 2018 عرضه شده بود و جزو گوشی های محبوب به حساب می آید. حال بعد از گذشت دو سال این کمپانی قصد دارد طرح جدیدی از این گوشی را با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچ وارد بازار موبایل نماید.
گوشی جدید کامپکت سونی با صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود

طبق شایعات، قرار است این گوشی میان‌رده‌ای خوش‌قیمت 5G مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۹۰ باشد. افزون‌براین همان‌طور‌که گفته‌شد، امروز شایعات جدیدی از عرضه‌ی گوشی کامپکت سونی در سال آینده‌ی میلادی منتشر شد که نشان می‌دهد دلیل متوقف‌شدن تولید اکسپریا مارک ۲ می‌تواند عرضه‌ی این گوشی در آینده‌ای نزدیک باشد.مدتی است سونی به‌طور عجیبی در سکوت خبری قرار گرفته و گفته می‌شود که ساخت و عرضه‌ی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ را متوقف کرده است و تمام تمرکزش را به تولید اکسپریا ۱۰ مارک ۳ (Xperia 10 III) معطوف است.

قطعا مطرح‌کردن این موضوع برای طرفداران گوشی‌های کوچک، به‌ویژه گوشی‌های کامپکت سونی، خبر مهم و امیدوارکننده‌ای محسوب می‌شود؛ اما متأسفانه جزئیات زیادی از این گوشی منتشر نشده است. انتظار می‌رود قلب تپنده‌ی گوشی کامپکت جدید سونی پردازنده‌ی معرفی‌نشده‌ی کوالکام با نام احتمالی اسنپدراگون ۷۷۵ باشد که به‌نوعی جایگزین پردازنده‌ی اسنپدراگون 765G به‌حساب می‌آید. ازاین‌رو، پردازنده‌ی مذکور می‌تواند نسل پنجم شبکه‌ی موبایل و قدرت پردازشی مناسبی برای محصول جدید سونی به‌ارمغان آورد.

درهرصورت معرفی گوشی جدید از خانواده‌ی کامپکت سونی، خبر خوشحال‌کننده‌ای برای دوستداران گوشی‌های کوچک به‌حساب می‌آید و امید می‌رود شرکت‌های بیشتری به‌سمت عرضه‌ی گوشی‌های کوچک‌تر حرکت کنند.

پردازنده‌هایی همچون دیمنسیتی مدیاتک یا اسنپدراگون ۶۹۰ که احتمالا در گوشی اکسپریا ۱۰ مارک ۳ استفاده خواهد شد، قیمت گوشی‌های مبتنی‌بر 5G را کاهش می‌دهند. بنابراین، انتظار می‌رود گوشی کامپکت جدید سونی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۵ و پشتیبانی از 5G در میان گوشی پرچم‌دار اکسپریا ۱ مارک ۳ و اکسپریا ۱۰ مارک ۳ با پردازنده اسنپدراگون ۶۹۰ قرار گیرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سونی , گوشی هوشمند , اکسپریا ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق اطلاعات منتشر شده، کمپانی هواوی و لایکا که سازنده ی دوربین های عکاسی، عدسی و موارد دیگری از این دست محسوب می شود، در سال 2016 همکاری خود را برای تولید گوشی هوشمند P9 شروع کردند. از آن زمان تا به حال، گوشی های پرچم دار این کمپانی همراه با دوربین های مبتنی بر برند لایکا معرفی شده اند. اخیر یکی از افشاگران معروف با عنوان Digital Chat Station  در شبکه اجتماعی Weibo فعالیت دارد اعلام نمود این دو کمپانی قطع همکاری کردند در حالی که سخنگوی هواوی این موضوع را به طور کامل تکذیب کرده است.
هواوی شایعه‌ی قطع همکاری با لایکا را تکذیب کرد

هواوی P9 با بهره‌گیری از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی توانست توجهات زیادی را جلب کند. از دیگر گوشی‌های قابل توجه هواوی در زمینه‌ی عکاسی می‌توانیم به سری هواوی P20 اشاره کنیم که اولین نسل حالت شب را ارائه داد و همچنین سری P30 برای عملکرد بهتر در محیط‌های تاریک با سنسور RYYB سونی عرضه شدند.

سخنگوی لایکا هم در رابطه با این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده است. همانطور که گفتیم، هواوی برای دوربین تمام پرچم‌داران خود از سال ۲۰۱۶ به بعد از فناوری‌ها و تخصص لایکا بهره برده است و طی این مدت، گوشی‌های موردنظر توانسته‌اند در زمینه‌ی عکاسی روزبه‌روز بهتر شوند.

جدیدترین پرچم‌داران این شرکت یعنی سری میت ۴۰ هم از دوربین‌های لایکا بهره می‌برند که بار دیگر از نظر عکاسی موفق شده‌اند مورد توجه زیادی قرار بگیرند.

این شایعه از طرف یکی از افشاگران مشهور مطرح شده که با نام کاربری Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo فعالیت دارد. این افشاگر همچنین اعلام کرده که دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های چینی برای همکاری با لایکا با این شرکت آلمانی تماس گرفته‌اند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: هواوی , گوشی هوشمند , سامسونگ , شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آذر 1399 | نظرات ()