نوشته شده توسط : Arfi :)

بنابر خبرهای منتشر شده، کمپانی سامسونگ تصمیم دارد به زودی یک کارخانه تولید گوشی هوشمند در هندوستان راه اندازی نماید. اکثر تولید کنندگان گوشی هوشمند به دنبال ارتقاء و تنوع بخشیدن کارخانه های تولیدی خود و زنجیره تامین در حال برنامه ریزی هستند.  اکثر کمپانی های مطرح در چین حضور قدرتمندی در بازار تلفن همراه دارند.

سامسونگ بخشی از ظرفیت تولید گوشی خود را از ویتنام به هند منتقل می کند
علاوه‌بر تمرکز زدایی و کاهش ریسک خطوط تولید، به‌نظر می‌رسد این تصمیم ناشی از تغییر سیاست سامسونگ برا افزایش تمرکز روی هند برای به‌دست آوردن سهم بیشتر از بازار بزرگ این کشور باشد. پس از نهایی‌شدن اعمال تغییرات در ظرفیت تولید کارخانه‌ها تا سال ۲۰۲۶ می‌توان انتظار داشت هند با ۲۵ درصد بزرگ‌ترین سهم را از ظرفیت تولید سامسونگ داشته باشد و پس از آن کشورهای ویتنام، اندونزی و برزیل به‌ترتیب با ۲۰، ۱۴ و ۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار بگیرند.

تصمیم اخیر سامسونگ در راستای تمرکز زدایی از خطوط تولید و برای پایین آوردن ریسک غیرفعال شدن یکی از خطوط تولید در شرایط خاص است. این تصمیم به‌معنای کاهش یافتن ظرفیت تولید کارخانه‌های موجود در ویتنام از ۱۸۲ به ۱۶۳ میلیون دستگاه در سال و افزایش ظرفیت کارخانه‌های واقع در هند به ۱۰۸ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۲۶ است.

سامسونگ طی سال‌های اخیر ظرفیت تولید خود را برای مواجهه با شرایط پیش‌بینی نشده افزایش چشمگیری داده است؛ به‌طوری که اکنون شرکت کره‌ای با دراختیار داشتن خطوط تولید (رزرو) و توان تولید ۲۰ درصد دستگاه مازاد، برای شرایط افزایش تقاضای پیش‌بینی نشده نیز آمادگی دارد.

به‌گزارش گیزموچاینا تغییر ظرفیت کارخانه‌های فعلی سامسونگ که در کشورهای هند، اندونزی، ویتنام و برزیل قرار دارند به‌احتمال زیاد از سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد و درنتیجه ظرفیت تولید سالانه‌ی این کارخانه‌ها تا پایان سال جاری تغییر محسوسی نخواهند کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , گوشی هوشمند , افزایش قیمت , بازار موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

اخیرا گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه کمپانی گوگل در حال آماده سازی گوشی هوشمند تاشو به نام تجاری پیکسل است، بر اساس گفته های یک منبع آگاه، گوگل سفارش های داده شده برای تامین قطعات گوشی هوشمند پیکسل فولد را کنسل کرده است ظاهرا از عرضه ی گوشی تاشو به بازار منصرف شده است. حال برخی از رسانه ها نیزمعتقد هستند که این کمپانی به طور کلی این گوشی را کنار گذاشته است؛ این گزارش مستقیما به این امر اشاره نمی کند که عرضه پیکسل فولد به تاخیر افتاده یا کنسل شده است در ادامه به آن می پردازیم.

ظاهرا گوگل گوشی هوشمند تاشو سری پیکسل را لغو کرده است
انتظار می‌رود گوگل سیستم‌عامل اندروید 12L را منتشر کند، اما این شرکت اولین برندی نخواهد بود که در سیستم‌عامل خود ویژگی‌های جدیدی برای گوشی هوشمند تاشو درنظر گرفته است. حال باید دید گوگل درنهایت چه تصمیمی درمورد گوشی تاشو خود خواهد گرفت.

براساس گزارش‌های قبلی، ظاهرا قرار بود گوگل، گوشی پیکسل فولد را با یک سنسور اصلی ۱۲٫۲ مگاپیکسلی IMX363 روانه‌ی بازار کند. این لنز از زمان معرفی پیکسل ۳ در کنار یک دوربین فوق‌عریض سونی IMX386 و دو دوربین هشت مگاپیکسلی سونی IMX355 به‌عنوان دوربین اصلی گوشی‌های هوشمند گوگل مورد استفاده قرار گرفته است؛ دوربین‌هایی که احتمالا قرار بود به‌عنوان لنز سلفی برای نمایشگر داخلی و خارجی روی پیکسل فولد نیز مورد استفاده قرار گیرد.

گزارش‌های قبل حاکی از آن بود که گوشی تاشو پیکسل فولد از نظر ابعاد، هم‌اندازه‌ی گلکسی زد فولد ۳ باشد. همچنین انتظار داشتیم این محصول به یک نمایشگر LTPO با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز به بازار عرضه شود. گزارش‌های قبلی به این نکته اشاره داشت که دوربین دستگاه تاشو گوگل پیشرفته نخواهد بود زیرا این محصول از نظر سخت‌افزاری در سطحی پایین‌تر از پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو قرار می‌گرفت.

در بخش نرم‌افزاری انتظار می‌رفت گوگل گوشی پیکسل فولد را با سیستم‌عامل اندروید 12L روانه‌ی بازار کند. علاوه‌بر این قرار بود این سیستم‌عامل برای نمایشگر داخلی و بزرگ‌تر این گوشی گوگل بهینه‌سازی شود تا بتوان به‌روشی بهینه‌تر از آن در اپلیکیشن‌های مختلف بهره برد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوگل , اپل , تبلت , لپ تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

همان طور که در جریان هستید شیائومی روز گذشته طی یک رویداد از گوشی هوشمند پوکو ام ۴ پرو فایوجیPoco M4 Pro 5G  رونمایی کرد و همزمان با معرفی این محصول از دستگاه دیگری با نام پوکو F3 نیز Moonlight Silver یا نقره‌ای مهتابی به این لیست اضافه کرد. این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 870 کوالکام، باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات بهره می برد.
پوکو اف 3 با رنگ جدید Moonlight Silver معرفی شد

پیش‌از این، پوکو اف 3 (Poco F3) در سه‌رنگ مشکی،سفید و آبی راهی بازار شده بود و اکنون رنگ جدید نقره‌ای (Moonlight Silver) را به‌عنوان رنگ چهارم معرفی کرد.پوکو روز گذشته در جریان رویدادی از گوشی هوشمند پوکو ام ۴ پرو فایوجی (Poco M4 Pro 5G) رونمایی کرد و از این فرصت استفاده کرد تا یکی از پر‌فرو‌‌ش‌ترین گوشی‌های موجودش را به‌روز کند.

پوکو اف ۳ در سایر بخش‌ها تفاوتی نکرده و از همان تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰، باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعت با شارژ ۳۳ وات. پوکو درحال حاضر این گوشی را در دو نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد.

قیمت نسخه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از ۲۹۹ یورو شروع می‌شود؛ درحالی‌که نسخه‌ی ۸ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت ۳۲۹ یورو فروخته می‌شود رنگ نقره‌ای جدید مشابه رنگ آبی (Deep Ocean Blue)، در قسمت پشتی با پوشش سه‌رنگی همراه است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , گوشی هوشمند , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

چندی پیش کمپانی اپل یک آیپد مینی با صفحه نمایش 8.3 اینچی رونمایی کرد. اما بعد از عرضه این محصول گزارشات مختلفی درباره اسکرول ژله ای از سوی کاربران منتشر شد درواقع این مشکل در زمان پیمایش صفحه بوجود می آید و سمت راست صفحه نمایش سریع تر از سمت چپ به بالا و پایین اسکرول می شود یعنی زمانی که تبلت را به صورت عمودی در دست گرفته اید این حالت پیش می آید. این کمپانی طی گزارشی اعلام کرده است که نمایشگر این آیپد مشکلی ندارد و کارکرد آن صحیح است. اکنون به نظر می رسد این غول فناوری در حال کار بر روی یک مدل جدید از سری آیپد مینی 6 است که ظاهرا مشکل اسکرول ژله ای را نخواهد داشت.

نوع جدیدی از آیپد مینی 6 با نمایشگر پروموشن 120 هرتز ساخته می شود
صفحه نمایش پروموشن به شکلی طراحی شده که نرخ تازه‌سازی آن متغیر بوده و زمانی که محتوای روی صفحه به نرخ تازه‌سازی بالایی نیاز نداشته باشد، حتی تا 10 هرتز هم کاهش می‌یابد. این بدان معناست که سیستم به طور خودکار فعالیت‌ها و نرخ تازه‌سازی مناسب را تشخیص می‌دهد و به دستگاه کمک می‌کند تا انرژی ذخیره شده در باتری را هم به شکل بهینه‌تری مصرف کند.

طبق اطلاعات جدید، اپل در نظر دارد آیپد مینی جدیدی تولید کرده و در آن به جای صفحه نمایش 60 هرتز فعلی از صفحه نمایش پروموشن 120 هرتز استفاده کند. این همان صفحه نمایشی است که اپل از سال 2017 در مدل‌های مختلف آیپد پرو مورد استفاده قرار می‌دهد و گوشی آیفون 13 پرو و پرو مکس هم امسال با این نوع از نمایشگر عرضه شده‌اند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , گوشی هوشمند , تبلت , لپ تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق گزارشات منتشر شده، کمپانی موتورولا در 3 نوامبر 2021 (۱۲ آبان ۱۴۰۰) قصد دارد گوشی جدید خود را با عنوان موتو G51 در چین معرفی کند. اینطور که به نظر می رسد قرار است در بازار جهانی نیز عرضه شود. این دستگاه مجهز صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی IPS LCD  اچ دی پلاس به همراه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز تجربه ی متفاوت این نسخه در نظر گرفته شده است.

موتو G51 با صفحه نمایش۱۲۰ هرتز و اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس معرفی شد
موتورولا G51 صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچی IPS LCD با وضوح +HD دارد و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز تجربه‌ی کاربری روانی را ارائه می‌دهد. این گوشی موتورولا در بخش داخلی از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس استفاده می‌کند. این دستگاه مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی (UFS 2.2) است و می‌تواند با استفاده از درگاه کارت microSD فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد و همچنین رم دستگاه می‌تواند تا ۳ گیگابایت به‌صورت مجازی افزایش یابد.

گفتنی است که این گوشی موتورولا با مشارکت چاینا‌موبایل (China Mobile) از شبکه‌های فایوجی مستقل (SA) و غیرمستقل (NSA) پشتیبانی می‌کند. برای افرادی که اطلاع ندارند، چایناموبایل شرکتی پیشرو در زمینه‌ی ارتباطات از راه دور چین است. موتو G51 همچنین دارای گواهینامه دالبی برای صدا است. ماژول دوربین عقب، حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل، حسگر ۸ مگاپیکسل و حسگر ۲ مگاپیکسل را شامل می‌شود.

موتو G51 در نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت ۱۴۹۹ یوآن (حدود ۲۳۵ دلار) تنها در چین فروخته می‌شود. هنوز مشخص نست که موتورولا این گوشی را در بازار‌های جهانی عرضه خواهد کرد یا خیر. از دیگر ویژگی‌های موتو G51 می‌توان به اندروید 11، حسگر اثر انگشت در پشت، وای‌فای ۵، بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۲، جی‌پی‌اس، پورت USB تایپ C و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: موتورولا , گوشی هوشمند , خرید گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

بنابر خبرهای اعلام شده، برند ردمی به تازگی اطلاعاتی درباره ی سری ردمی نوت 11 منتشر کرده است؛ طبق DigitalChat Station، یکی از ویژگی های اصلی این گوشی ردمی پنل AMOLED جدید با نرخ نوسازی بالا و به صورت حفره را سامسونگ خواهد ساخت. درحال‌حاضر، صفحه نمایش  AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برای نوت ۱۱ پرو تأیید شده است و انتظار می رود مدل معمولی همچنان با پنل LCD به بازار عرضه شود.

 سری ردمی نوت ۱۱ به صفحه نمایش AMOLED مجهز خواهد شد
درحالی‌که غول فناوری چینی اطلاعات مذکور درباره سری ردمی نوت ۱۱ را منتشر کرده است، افشاگر معروف دیگری جزیئات بیشتری از آن به‌اشتراک گذاشت. به‌گفته Digital Chat Station، پنل AMOLED جدید با نرخ نوسازی بالا و به‌صورت حفره را سامسونگ خواهد ساخت. افزون‌براین، صفحه‌نمایش غول کره‌ای گران نیست که به کاهش هزینه گوشی نیز کمک خواهد کرد. درحال‌حاضر، صفحه‌نمایش AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برای نوت ۱۱ پرو تأیید شده است و انتظار می‌رود مدل معمولی همچنان با پنل LCD به بازار عرضه شود.

این شرکت در حساب رسمی ویبو خود اعلام کرد که پنل AMOLED به سبک‌تر و نازک‌تر‌ شدن دستگاه کمک خواهد کرد. افزون‌براین، دوربین سلفی به‌صورت حفره‌ای در اندازه بسیار کوچک خواهد بود و صفحه‌نمایش نیز حاشیه‌های ناچیزی خواهد داشت. اندازه حفره ۲٫۹۶ میلی‌متر و حاشیه‌های صفحه‌نمایش ۱٫۷۵ میلی‌متر خواهد بود. این پنل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۶۰ هرتز و طیف رنگی گسترده‌‌ی DCI P3 را ارائه خواهد داد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ردمی , گوشی هوشمند , خرید گوشی , قیمت گوشی , شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آبان 1400 | نظرات ()