نوشته شده توسط : Arfi :)

از چندی قبل این شایعه مطرح شده بود که سری می ۱۱ ایکس همان سری ردمی K40 است که در ماه فوریه در چین معرفی شده بود.  حال اکنون چند روز مانده به مراسم رونمایی، تصاویر و مشخصات در خصوص پیکر بندی رم و حافظه داخلی این محصولات منتشر شده است که نشان می دهد این گوشی ها از سری خانواده ردمی K40 هستند. درواقع کمپانی شیائومی هفته ی گذشته به طور رسمی اعلام کرد که قرار است محصولات جدید خود را از جمله می 11 اولترا و سری می 11 ایکس را در تاریخ 23 آوریل 2021 در کشور هند معرفی می کند.
تصاویر رسمی و برخی مشخصات گوشی‌های سری می ۱۱ ایکس شیائومی منتشر شد

به همین منوال، می ۱۱ ایکس پرو هم همان ردمی K40 پرو خواهد بود. این محصولات در برخی بازارها با اسامی پوکو F3 و می ۱۱i نیز فروخته می‌شوند. چنان‌چه قیمت می ۱۱ ایکس مشابه ردمی K40 باشد، این دستگاه باید با قیمت تقریبی ۴۰۰ دلار وارد بازار هند شود.

طبق گزارش منبع معتبر هندی موسوم به Mukul Sharma، شیائومی می ۱۱ ایکس با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، شیائومی می ۱۱ ایکس پرو با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و شیائومی می ۱۱ اولترا با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. از چندی قبل این شایعه مطرح شده بود که سری می ۱۱ ایکس همان سری ردمی K40 است که در ماه فوریه در چین معرفی شده بود. حالا رئیس شعبه هند شیائومی با انتشار اولین تصاویر زنده از این محصولات به نحوی تایید کرده که این گوشی‌ها همان خانواده ردمی K40 هستند. شیائومی محصولات خود را در رنگ‌های طلایی، آبی و صورتی تولید می‌کند و در پنل پشتی آن‌ها دوربین سه‌گانه‌ای با ماژول مستطیلی دیده می‌شود.

اگر می ۱۱ ایکس همان ردمی K40 باشد، احتمالا مشخصات فنی مشابهی را خواهیم دید. ردمی K40 از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع E4 AMOLED با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند. این گوشی اسنپدراگون ۸۷۰ با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. ردمی K40 در پنل پشتی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در جلو هم یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی ایفای نقش می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , گوشی هوشمند , قیمت گوشی , خرید گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

کمپانی ال جی اخیرا در بیانیه ای اعلام کرده است  قصد دارد که از صنعت موبایل خارج خواهد شود. درواقع این تصمیم باعث می شود کمپانی کره‌ای تمرکز منابع خود را روی حوزه هایی نظیر قطعات خودروی الکتریکی، برقرار کردن ارتباط دستگاه‌‌های مختلف، خانه هوشمند، ربات‌ هوش مصنوعی و راهکارهای برای مدل بنگاه به بنگاه و پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف بگذارد.
ال جی رسما از دنیای گوشی‌های هوشمند خداحافظی کرد

ال‌جی گفته بود بخش موبایل خود را تا سال ۲۰۲۱ به سوددهی می‌رساند. تعطیل شدن بخش موبایل شرکت ال‌جی باعث می‌شود گوشی رول‌شدنی این شرکت که در طول سال‌های گذشته سروصدا به راه انداخته بود، راهی بازار نشود؛ آخرین بار این گوشی را در CES 2021 مشاهده کرده بودیم. ال‌جی در این نمایشگاه گفته بود گوشی رول‌شدنی را اواخر سال ۲۰۲۱ راهی بازار می‌کند.

ال‌جی اعلام کرد گوشی‌های حال حاضر این شرکت همچنان به فروش می‌رسند و پشتیبانی از این محصولات برای مدتی و در برخی کشورها ادامه خواهد داشت. این شرکت هنوز درباره تعدیل نیروهای خود صحبت نکرده است و جزئیات درباره این موضوع به‌صورت محلی اعلام خواهد شد.  ال‌جی تا تیرماه کسب‌وکار موبایل خود را تعطیل خواهد کرد.

پس از اینکه بخش موبایل ال‌جی در طول پنج سال گذشته با ضررهای زیادی مواجه شد، در طول ماه‌‌های گذشته شایع شده بود که ال‌جی قصد دارد از این حوزه خارج شود. این شرکت تصمیم گرفته بود در حوزه گوشی‌های رده‌بالا با دیگر رقیب کره‌ای خود، سامسونگ رقابت کند و در این میان، با تولید گوشی‌های ارزان‌قیمت سهم بازار رقیب‌های چینی خود را به دست بیاورد.

با شروع سال میلادی جدید شایعه خروج ال‌جی از کسب‌و‌کار موبایل بیشتر شد. البته سخنگوی این شرکت شایعات اولیه درباره این موضوع را رد کرد و ال‌جی در رسانه‌های کره‌ای از منتشر شدن این شایعات انتقاد کرد. این شرکت در آن زمان گفته بود شاید تغییراتی در بخش موبایل خود ایجاد کند که این موضوع می‌تواند شامل کوچک شدن این بخش شود.

متأسفانه ال‌جی از جمله شرکت‌‌هایی بود که نتوانست هیچ ‌کدام از ویژگی‌‌هایی جدیدی که معرفی می‌کند، به ترند اصلی دنیای موبایل تبدیل کند. از طرف دیگر گوشی‌های هوشمند معمولی این شرکت هم نتوانستند با دیگر محصولات بازار رقابت کنند و در قسمت‌های مختلف از جمله دوربین ضعیف عمل کردند.

ال‌جی به جمع شرکت‌هایی می‌پیوندد که در طول سال‌های گذشته نتوانستند در حوزه موبایل دوام بیاورند. البته یک سری از این شرکت‌ها روند تولید گوشی‌ را به شرکت‌های دیگر واگذار کردند. مثلا گوشی‌های نوکیا توسط HMD ساخته می‌شود و تا سال گذشته، گوشی‌های بلک‌بری توسط TCL ساخته می‌شد. HTC هم در سال ۲۰۱۷ بخش زیادی از کسب‌و‌کار موبایل خود را به گوگل واگذار کرد.

ال‌جی بازار موبایل را به رقیب‌های خود واگذار کرد. این شرکت در طول چند سال گذشته سعی کرده بود گوشی‌هایی راهی بازار کند که از نظر ظاهر با محصولات دیگر بازار متفاوت باشند. از جمله این گوشی‌ها می‌توان به ال‌جی وینگ اشاره کرد؛ محصولی که یک صفحه‌نمایش دوم چرخان داشت. این شرکت گوشی دیگری هم به نام ولوت راهی بازار کرده بود که یک صفحه‌نمایش اکسترنال داشت. ال‌جی چند سال پیش گوشی G5 ماژولار طراحی کرده بود.

در اسفندماه شایع شده بود که ال‌جی به‌ دنبال خریداری برای کسب‌و‌کار موبایل خود است؛ اما به نظر می‌رسد گفت‌وگوها برای پیدا کردن مشتری متوقف شد و ال‌جی تصمیم گرفت این بخش را تعطیل کند. به گزارش ورج ، ال‌جی گوشی رول‌شدنی نمی‌سازد و تمام برنامه‌های خود برای عرضه گوشی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ را  متوقف کرده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ال جی , کره , گوشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 838
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()