نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق اطلاعات منتشر شده، کمپانی سونی در حال ساخت دو گوشی هوشمند است. درواقع یکی از محصولات مجهز به پردازنده ی اسنپدراگون 690، ودیگری به اسنپدراگون 875  با پشتیبانی از اینترنت ۵G روانه ی بازار می شود. طبق خبرها و گزارشات اخیر، احتمالا سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۳ نام خواهد داشت.
اکسپریا ۱۰ مارک ۳ اولین میان‌رده‌ی سونی با پشتیبانی از اینترنت ۵G خواهد بود

سونی در ابتدا قرار بود از گوشی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ پلاس رونمایی کند. محصولی که گفته می‌شد به اسنپدراگون ۷۲۰ مجهز می‌شود. اما بنا به دلایلی فرایند ساخت آن کنسل شد تا بدین ترتیب شرکت بتواند روی ساخت محصولی ۵G تمرکز کند که ظاهرا اکسپریا ۱۰ مارک ۳ نام دارد.

سونی در حال حاضر دو گوشی با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G راهی بازار کرده که هر دوی آن‌ها پرچم‌دار و گران‌قیمت هستند. اما ظاهرا این شرکت ژاپنی قرار است به‌زودی از یک میان‌رده نیز رونمایی کند که به لطف پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۹۰، پشتیبانی از اینترنت ۵G نیز در آن فراهم است.

سونی در فوریه‌ی امسال از گوشی میان‌رده‌ی اکسپریا ۱۰ مارک‌ ۲ به همراه اکسپریا ۱ مارک ۲ (پرچم‌دار) و L4 (اقتصادی) رونمایی کرد. بنابراین به نظر می‌رسد باید اوایل سال جاری، منتظر رونمایی از نماینده‌ی جدید باشیم. در کنار این گوشی نیز احتمالا اکسپریا ۱ مارک ۳ و L5 معرفی خواهند شد. البته اگر این برنامه در آینده دستخوش تغییراتی نشود.

با این حال شواهد حاکی از آن است سونی دو گوشی در دست ساخت دارد. یکی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۹۰ و دیگری به اسنپدراگون ۸۷۵ که احتمالا اکسپریا ۱ مارک ۳، پرچم‌دار مورد انتظار این شرکت خواهد بود. البته پرچم‌دار سری اکسپریا ۵ نیز با همین پردازنده راهی بازار می‌شود منتها زمان‌بندی رونمایی و عرضه‌ی آن برای نیمه‌ی دوم سال آینده است.

اما سونی اکسپریا ۱۰ مارک ۳ همان محصولی است که به اسنپدراگون ۶۹۰ مجهز می‌شود. پردازنده‌ای ۸ نانومتری که اندکی از اسنپدراگون ۷۵۰G ضعیف‌تر است. در این پردازنده ۲ هسته‌ از نوع Cortex-A77 بکار رفته و ۶ هسته‌ی دیگر را Cortex-A55 تشکیل می‌دهد. آدرنو ۶۱۹L نیز نقش پردازشگر گرافیکی را بر عهده دارد و می‌تواند از نمایشگری با وضوح +FHD با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کند. مودم ۵G بکار رفته در آن نیز X51 نام داشته که از سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. (این مودم از طول موج میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند.)

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند , سونی , اینترنت ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به شایعات اخیر پیرامون 2 دستگاه با اسامی ردمی نوت ۹ 5 G و ردمی نوت ۹ پرو 5G  مدتی است که در فضای مجازی منتشر شده است؛ اما اکنون یک دستگاه جدید ردمی با مشخصاتی کاملا متفاوت و الگوی طراحی بازنگری شده در وب سایت TENAA دیده شده است. این گوشی هوشمند که احتمالا ردمی ۱۰ یا ردمی نوت ۱۰ نامیده خواهد شد، دارای یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود.
با توجه به شایعات اخیر پیرامون 2 دستگاه با اسامی ردمی نوت ۹ 5 G و ردمی نوت ۹ پرو 5G  مدتی است که در فضای مجازی منتشر شده است؛ اما اکنون یک دستگاه جدید ردمی با مشخصاتی کاملا متفاوت و الگوی طراحی بازنگری شده در وب سایت TENAA دیده شده است. این گوشی هوشمند که احتمالا ردمی ۱۰ یا ردمی نوت ۱۰ نامیده خواهد شد، دارای یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود. این ظرفیت می‌تواند دستگاه شما را برای ساعت‌های زیادی فعال نگه دارد و می‌توانید بدون نگرانی خالی شدن سریع باتری با آن کار کنید. با نگاه به پنل پشتی به یک دوربین چهارگانه و نام برند Redmi برمی‌خوریم که به‌صورت بزرگ نوشته شده است. در فهرست TENAA اطلاعات جذابی درباره‌ی این دستگاه منتشر شده است؛ اطلاعات موجود در این وب‌سایت یک پردازنده‌ی ۲ گیگاهرتز را نشان می‌دهد که ممکن است بخشی از تراشه‌ی Helio G85 باشد که در ردمی نوت 9دیده می‌شود. دوربین اصلی چهارگانه دارای کیفیت ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی قرارگرفته در ناچ قطره‌ای ۸ مگاپیکسل است. نمایشگر این دستگاه از یک پنل ۶٫۵۳ اینچی LCD استفاده می‌کند. شیائومی دستگاه جدید خود را با هفت رنگ مشکی، آبی، سفید، سبز، بنفش، قرمز و نارنجی عرضه خواهد کرد. این گوشی هوشمند دارای وزن ۱۹۸ گرم است و ابعادی برابر ۱۶۲٫۳ در ۷۷٫۲ در ۹٫۶ میلی‌متر دارد. برای رم و حافظه داخلی این دستگاه سه گزینه در نظر گرفته شده است. پیکربندی‌های موجود برای رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت است و برای حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت فضا در نظر گرفته شده است. البته هنوز ترکیب دقیق رم و فضای ذخیره‌سازی مشخص نشده و  باید تا زمان عرضه نهایی آن منتظر بمانیم. برای امنیت دستگاه از یک حسگر اثر انگشت استفاده شده که درکنار آن قرار گرفته است.

این ظرفیت می‌تواند دستگاه شما را برای ساعت‌های زیادی فعال نگه دارد و می‌توانید بدون نگرانی خالی شدن سریع باتری با آن کار کنید. با نگاه به پنل پشتی به یک دوربین چهارگانه و نام برند Redmi برمی‌خوریم که به‌صورت بزرگ نوشته شده است.

در فهرست TENAA اطلاعات جذابی درباره‌ی این دستگاه منتشر شده است؛ اطلاعات موجود در این وب‌سایت یک پردازنده‌ی ۲ گیگاهرتز را نشان می‌دهد که ممکن است بخشی از تراشه‌ی Helio G85 باشد که در ردمی نوت 9دیده می‌شود. دوربین اصلی چهارگانه دارای کیفیت ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی قرارگرفته در ناچ قطره‌ای ۸ مگاپیکسل است. نمایشگر این دستگاه از یک پنل ۶٫۵۳ اینچی LCD استفاده می‌کند.

شیائومی دستگاه جدید خود را با هفت رنگ مشکی، آبی، سفید، سبز، بنفش، قرمز و نارنجی عرضه خواهد کرد. این گوشی هوشمند دارای وزن ۱۹۸ گرم است و ابعادی برابر ۱۶۲٫۳ در ۷۷٫۲ در ۹٫۶ میلی‌متر دارد.

برای رم و حافظه داخلی این دستگاه سه گزینه در نظر گرفته شده است. پیکربندی‌های موجود برای رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایت است و برای حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت فضا در نظر گرفته شده است. البته هنوز ترکیب دقیق رم و فضای ذخیره‌سازی مشخص نشده و  باید تا زمان عرضه نهایی آن منتظر بمانیم. برای امنیت دستگاه از یک حسگر اثر انگشت استفاده شده که درکنار آن قرار گرفته است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , گوشی هوشمند , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق گزارش های اخیر، کمپانی سامسونگ بعد از سه سال بار دیگر توانست عنوان بزرگترین تولید کننده ی گوشی تلفن همراه در بازار آمریکا را به خود اختصاص دهد. درواقع در بین ماه‌های جولای تا سپتامبر گذشته، سهم کمپانیسامسونگ از بازار کشور آمریکا ۳۳٫۷ درصد بود که افزایش ۶٫۷ درصدی را در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته نشان می دهد. در بازه‌ی زمانی یادشده، سهم اپل نیز به ۳۰٫۲ درصد کاهش پیدا کرد.
سامسونگ بالاخره اپل را در تولید گوشی در کشور آمریکا پشت‌سر گذاشت

اطلاعات جهانی به این موضوع اشاره می‌کنند که سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم عرضه‌کننده‌ی برتر بوده و ۲۱٫۹ درصد از سهم تولید گوشی را ازآنِ خود کرده است. ناگفته نماند ال‌جی ۱۴٫۷ درصد، هواوی ۱۴٫۱ درصد، شیائومی ۱۱٫۹ درصد و اپل ۱۱/۹ درصد از بازار تولید گوشی را دراختیار دارند.

افزایش تولید گوشی‌های سامسونگ در بازار آمریکا به‌دلیل درخواست فراوان برای خرید گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار این شرکت، ازجمله گلکسی نوت 20 و گلکسی زد فولد 2 بوده است. در بازه‌ی زمانی یادشده، سهم اپل نیز به ۳۰٫۲ درصد کاهش پیدا کرد. گروهی از سازمان Strategy Analytics به این موضوع اشاره کرده است که عرضه‌ی دیرهنگام آیفون 12 باعث شد اپل نتواند آن فروش همیشگی خود را دوباره تجربه کند. آیفون‌های جدید همیشه شهریورماه راهی بازار می‌شدند؛ اما امسال در اواخر مهرماه دراختیار علاقه‌مندان قرار گرفتند.

حالا باید ببینیم که در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ چه اتفاقی رخ می‌دهد. در این سه‌ماهه، اپل آیفون‌های جدید را راهی بازار می‌کند و انتظار می‌رود که فروش رضایت‌بخشی نیز تجربه کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , اپل , گوشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

سال 2019 کمپانی سونی اکسپریا  10 مارک 2  (Xperia 10 II)را معرفی نمود. و شایعاتی شنیده می‌شد که قرار است اکسپریا ۱۰ مارک ۲ پلاس نیز روانه‌ی بازار شود؛ اما یک افشاگر چینی ادعا می‌کند سونی پروژه‌ی آن را متوقف کرده است.
آیا سونی ساخت اکسپریا 10 مارک 2 پلاس با تراشه‌ی اسنپدراگون 720 را متوقف می‌کند؟

به گفته‌ی این افشاگر، سونی با توقف این پروژه قصد دارد از این پس گوشی‌هایش را با پشتیبانی از فناوری 5G عرضه کند. پیش از این، گوشی‌ یادشده در پایگاه داده EEC با شماره مدل XQ-AQ52/53 دیده شده بود و گفته می‌شد از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۲۰ بهره‌ می‌برد.

توقف عرضه‌ی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ پلاس فعلا در حد شایعه‌ است و ممکن است شرکت سازنده، محصولی با نام متفاوت و پشتیبانی از تراشه‌ی جدید 5G عرضه ‌کند.

سال ۲۰۱۹، سونی اکسپریا 10 را معرفی و امسال، گوشی‌های اکسپریا 10 پلاس و اکسپریا 10 مارک 2 را عرضه کرد. اکسپریا ۱۰ مارک ۲ پلاس مجهز به تراشه‌ی ۷۲۰ اسنپدراگون می‌تواند گوشی کامل‌تری نسبت به مدل قبلی‌اش باشد؛ اما ظاهرا شرکت سازنده استراتژی خود را تغییر داده است. اگر شایعه‌ی اخیر رنگ حقیقت به خود بگیرد، از سال ۲۰۲۱ گوشی‌های میان‌رده‌ی سونی از نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی خواهند کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سونی , اکسپریا , گوشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به گزارش های اخیر از سوی کمپانی تحقیقاتی Counterpoint، طی سه ماهه ی سوم 2020 سامسونگ به لطف افزایش احساسات ضد چینی در بین شهروندان هند و عرضه ی چندین گوشی جدید موفق شده سهم بازار 24 درصدی را بدست آورد. درواقع پس از دو سال صدر نشینی شیائومی در بازار موبایل هند موفق شد این شرکت را کنار بزند و در جایگاه نخست قرار بگیرد. کمپانی شیائومی با سهم بازار ۲۳ درصدی در رتبه‌ی دوم قرار دارد و در مقام‌های بعدی هم شرکت‌های ویوو و ریلمی دیده می شوند.
سامسونگ با کنار زدن شیائومی صدرنشین بازار موبایل هند شد

سهم بازار شرکت‌ها در بازار موبایل هند

یکی از تولیدکنندگان گوشی‌های چینی به نام Micromax که زمانی رتبه‌ی اول بازار موبایل هند را داشت، قصد دارد از این احساسات ضد چینی استفاده کند و ماه آینده سری جدید گوشی‌های خود را معرفی خواهد کرد.

روی هم رفته سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۰ بازار موبایل هند وضعیت خیلی خوبی داشته و آمار فروش گوشی‌ها با افزایش ۹ درصدی نسبت به سال گذشته به رقم ۵۳ میلیون گوشی رسیده است. البته طبق آمار منتشر شده، فاصله سامسونگ با شیائومی اصلا زیاد نیست و شاید در سه‌ماهه‌ی بعدی این شرکت چینی بتواند بار دیگر صدرنشین بازار هند شود.

سامسونگ بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر ۱۸ گوشی جدید راهی بازار کرده و در مقایسه، شیائومی در همین مدت ۲۲ گوشی را به دست کاربران هندی رسانده است. با این حال، طبق گزارش Counterpoint بازاریابی تهاجمی آنلاین و توزیع مؤثر گوشی‌های سامسونگ نقش مهمی در افزایش سهم بازار این شرکت ایفا کرده‌اند. این در حالی است که شیائومی به دلیل بحران کرونا با مشکلات مربوط به تولید و توزیع گوشی‌های خود مواجه شده بود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , شیائومی , گوشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق اطلاعات منتشر شده، موتورولا در چند ماه گذشته از گوشی هوشمند موتو جی 5G  پلاس رونمایی کرد، حال به نظر می رسد تصمیم گرفته است مدل معمولی آن را با عنوان موتو جی 5G  که مجهز به تراشه اسنپدراگون 750G است را روانه ی بازار نماید. این گوشی هوشمند در حال حاضر با اسم رمزKiev  شناخته می‌شود و در آخر با نام موتو جی 5 G در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
موتو جی 5G موتورولا با تراشه اسنپدراگون 750G راهی بازار می‌شود

به نظر می‌رسد گوشی موتو جی 5G به تراشه اسنپ‌دراگون 750G مجهز شده و همان‌طور که از نام آن مشخص است، از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود این گوشی از شبکه‌ی mmWave پشتیبانی می‌کند و با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند صدای مزاحم را حذف کند. این ویژگی‌ها برای محصولی که قرار است با قیمت نسبتا اقتصادی راهی بازار شود، جالب ‌توجه است.

موتورولا برای این گوشی جدید از سه دوربین پشت استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی سامسونگ Quad-Bayer بهره می‌برد. دوربین بعدی از حسگر تله‌فوتو S5K4H7 سامسونگ با کیفیت ۸ مگاپیکسل برخوردار است و دوربین سوم از حسگر ماکرو دو مگاپیکسلی OV02B10 استفاده می‌کند. دوربین جلوی گوشی از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی OmniVision OV16A1Q استفاده می‌کند که البته عکس‌هایی با کیفیت ۴ مگاپیکسل ثبت خواهد کرد .به نظر می‌رسد گوشی موتو جی 5G دکمه‌ای مخصوص برای گوگل اسیستنت دارد؛ این دکمه در مدل پلاس هم تعبیه شده است.

گوشی جدید شرکت موتورولا به صفحه‌نمایش AMOEDا۶٫۶ اینچی با دقت تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده و باتری در نظر گرفته‌شده برای آن ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از دیگر ویژگی‌های موتو جی 5G خواهد بود. امکان افزایش حافظه داخلی با کارت حافظه وجود دارد.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: موتورولا , گوشی هوشمند , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به گزارشات اخیر، به تازگی غول کره ای (سامسونگ) پتنتی را به ثبت رسانده است که در آن مشخصاتی از یک گوشی هوشمند تاشو با ظاهر کاملا عجیب دیده شده است. این گوشی تاشو نمایشگری منعطف دارد که قسمتی از آن به یک صفحه کلید مجازی تبدیل می‌شود.
پتنت جدید سامسونگ از یک گوشی تاشو مجهز به صفحه کلید کشویی خبر می‌دهد

شاید عنوان گوشی هوشمند برای این دستگاه کمی عجیب به نظر برسد. مانند گلکسی زد فولد ۲، این طرح مفهومی هم در حالت بسته به یک نمایشگر در ابعاد یک گوشی هوشمند مجهز است؛ اما پس از باز شدن دو طرف تا شده، گوشی تاشو سامسونگ در ابعاد یک تبلت ظاهر می‌شود.

بر اساس گزارش LetsGoDigital، سامسونگ در سال ۲۰۱۸ پتنت نمایشگری را در کره جنوبی به ثبت رسانده است که اکنون رسانه‌ای شده و این پتنت چشم انداز آینده این شرکت برای گوشی‌های تاشو را به نمایش می‌گذارد.

سیستم نمایشگر این گوشی که به ۲ تاخوردگی مجهز است، امکان قرارگیری دستگاه در حالتی را فراهم می‌کند به یک لپ‌تاپ کوچک شبیه است.

پیش از این هم طرح‌هایی از گوشی تاشو سامسونگ با ۲ تاخوردگی در نمایشگر منتشر شده بود، اما تفاوت این نمونه خاص با سایر طرح‌ها این است که طرح مذکور به یک صفحه کلید کشویی مجهز است.

البته اشتباه نکنید، قرار نیست این گوشی مانند محصولات قدیمی بلک‌بری یا نوکیا به صفحه کلید فیزیکی مجهز باشد؛ در واقع این صفحه کلید مجازی است و از دورن یکی از لبه‌های گوشی خارج می‌شود. استفاده از این طراحی به کاهش ضخامت دستگاه کمک می‌کند.

در نظر داشته باشید که بعضی از پتنت‌های ثبت شده مدت‌ها بعد به واقعیت تبدیل می‌شوند و حتی بسیاری از آن‌ها در حد یک ایده باقی می‌مانند. بنابراین، اگر بخت با سامسونگ یار باشد و مشکلی پیش نیاید؛ ممکن است این پتنت در سال‌های آینده به فاز تجاری و تولید وارد شود، اما باید احتمال تحقق نیافتن آن را هم در نظر داشت.

این گوشی تاشو که LetsGoDigital از آن به‌عنوان گلکسی زد فولد ۳ یاد می‌کند، به یک دوربین سلفی در حاشیه سمت راست مجهز است که در زمان تبدیل شدن به حالت تبلت در در لبه بالای دستگاه قرار می‌گیرد. متأسفانه از تعداد لنزها و نحوه قرار گیری دوربین اصلی در پشت گوشی تصویری منتشر نشده است.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , گوشی هوشمند , تبلت , گلکسی ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

بعد از عملی شدن دور جدید تحریم های هواوی توسط ایالات متحده آمریکا، سامسونگ تنها شرکتی بود که به ناچار امکان فروش تراشه‌های حافظه و نمایشگرها را به این کمپانی چینی از دست داد. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، سامسونگ دیسپلی که زیرمجموعه‌ی کمپانی سامسونگ و تولیدکننده‌ی انواع نمایشگرها محسوب می‌شود از طرف دولت آمریکا مجوز ادامه‌ی همکاری با هواوی در این حیطه  برخی از تکنولوژی‌های نمایشگرها را دریافت کرده است.
سامسونگ مجوز تأمین نمایشگرهای هواوی را دریافت کرد

اما از آنجایی که در این گزارش مشخصا به فناوری اولد اشاره‌ای نشده، هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ می‌تواند پنل‌های اولد خود را در اختیار هواوی قرار دهد یا نه. البته باید خاطرنشان کنیم در زمینه‌ی قطعات تحریم شده، نمایشگر اهمیت کمتری دارد زیرا شرکت چینی BOE در این زمینه به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کرده و هواوی حداقل در این حوزه با مشکل خاصی روبه‌رو نمی‌شود.

بعد از عملی شدن دور جدید تحریم‌های هواوی، بسیاری از شرکت‌های مهم از دولت آمریکا درخواست مجوز کرده‌اند تا بتوانند به همکاری با هواوی ادامه دهند. از جمله شرکت‌هایی که از طرف دولت آمریکا موفق به دریافت مجوز شده‌اند می‌توانیم به اینتل و AMD اشاره کنیم که می‌توانند تراشه‌های خود را برای کامپیوترها و سرورهای هواوی در اختیار این شرکت قرار دهند.

با وجود اینکه از دست دادن هواوی درآمد بخش‌های تولید نمایشگر و تراشه‌های حافظه سامسونگ را کاهش داده، اما به لطف همین موضوع فروش گوشی‌های سامسونگ افزایش پیدا کرده است. در هر صورت باید ببینیم آیا طی روزهای آینده شرکت‌های بیشتری مجوز همکاری با هواوی را دریافت می‌کنند یا نه.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ساسمونگ , هواوی , گوشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

در سال های اخیر، گوشی های کوچک زیادی را در بازار موبایل مشاهده نمی کنید. آیفون 12 مینی  آیفون SE سال ۲۰۲۰ و پیکسل 5 سه تنها گزینه های موجود در بازار هستند. درواقع اغلب گوشی های موجود در بازار از صفحه نمایش ۶ اینچ یا بزرگ تر استفاده می کنند. حال به نظر میرسد کمپانی ردمی یکی از زیر مجموعه های شیائومی به ساخت گوشی کوچک علاقه فراوانی دارد .اما ظرفیت باتری کم مانع از ساخت چنین محصولی شده است.
باتری مانع ساخت گوشی کوچک ردمی شده است

 بااین‌حال، مشکل بزرگی در زمینه‌ی تولید گوشی‌های مینی وجود دارد: ظرفیت باتری. گوشی کوچک باعث می‌شود که ابعاد باتری هم کوچک‌تر شود و این به‌معنای کم‌شدن ظرفیت باتری است. قبلا هم دیده بودیم که گوشی‌هایی مانند آیفون SE سال ۲۰۲۰ و پیکسل 4a و گوشی‌های کامپکت پیشین سونی  ظرفیت باتری کمتری داشتند. باوجوداین‌، مصرف باتری به بهینه‌کردن نرم‌افزار مربوط می‌شود.

حالا مدیر اجرایی شرکت ردمی، یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی، به این موضوع اشاره کرده که شرکتش به ساخت گوشی کوچک یا گوشی مینی علاقه دارد.

مثلا گوشی پیکسل 4a با باتری ۳،۱۴۰ میلی‌آمپرساعتی، مشکلی ازنظر باتری ایجاد نمی‌کرد. بااین‌حال، بهینه‌کردن نرم‌افزاری گوشی هم بسیار سخت و پیچیده است و راهکارهای خاص خود را دارد؛ مخصوصا الان که در حال رفتن به‌سمت 5G هستیم و این تکنولوژی باتری زیادی مصرف می‌کند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اپل , گوشی هوشمند , شیائومی , ردمی ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()