نوشته شده توسط : Arfi :)

بر اساس گزارشات اعلام شده، کمپانی شیائومی به تازگی از جدیدترین گوشی های هوشمند خود، ردمی 9A و ردمی 9C رونمایی کرد. در واقع 9 گوشی هوشمند مقرون به صرفه و با سخت افزار مناسب است که دارای نمایشگر ۶.۵۳ اینچی IPS LCD با بریدگی قطره‌ای، رزولوشن اچ دی پلاس و نسبت تصویر ۲۰:۹ مجهز شده‌اند و هر دو دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند. شیائومی برای این محصولات خود ۲ گیگابایت رم LPDDR4x و ۳۲ گیگابایت حافظه eMMC 5.1 درنظر گرفته که البته از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کنند.
 شیائومی از گوشی‌های ردمی 9A و 9C  رونمایی کرد

ردمی 9A به‌منظور به‌تصویر کشیدن محتوای بصری به صفحه‌نمایشی ۶/۵۳ اینچ با بریدگی قطره‌ای‌شکل مجهز شده است که از وضوح 720p بهره می‌برد. ردمی 9A شیائومی همچنین دارای باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. در گوشی ردمی 9A از دوربین یگانه با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است. به‌علاوه این گوشی در پنل جلویی خود از دوربینی با حسگر ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. 

ازطرفی ردمی 9C را داریم که برای پردازش کارهای مختلف به سیستم-روی-چیپ هلیو  G35 مدیاتک مجهز شده است و از دو گیگابایت حافظه‌ی رم درکنار ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. در ردمی 9C همچون ردمی 9A شاهد صفحه‌نمایشی ۶/۵۳ اینچ با وضوح HD پلاس و بریدگی قطره‌ای‌شکل هستیم. در این گوشی نیز از باتری با ظرفیت ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده شده است. شباهت دیگر بین دو گوشی، بهره‌مندی از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است. قیمت گوشی شیائومی ردمی 9A برابربا ۸۵ دلار خواهد بود، درحالی‌که مدل 9C با قیمت ۱۰۰ دلار دردسترس قرار می‌گیرد. از قرار معلوم شیائومی قصد دارد ردمی 9A را روز هفتم ژوئیه ۲۰۲۰ (۱۷ تیر ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار مالزی کند. تاریخ عرضه‌ی ردمی 9C برای اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) تعیین شده است.

ردمی تاکنون مشخصات فنی کامل دو گوشی موردبحث را با رسانه‌ها در میان نگذاشته و صرفا از هر کدام یک تصویر منتشر کرده است. این شرکت با انتشار پستی جدید در فیسبوک ، قابلیت‌های کلیدی گوشی‌های جدید را اعلام کرد. بر همین اساس ردمی 9A شیائومی دارای تراشه‌ی هلیو G25 است و دو گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی دارد.

در ردمی 9C نیز از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌شود، اما برخلاف ردمی 9A که از دوربین یگانه استفاده می‌کند، ردمی 9C به دوربین سه‌گانه مجهز شده است. درحال‌حاضر نمی‌دانیم که به‌غیر از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، دو دوربین دیگر با چه هدفی در گوشی گنجانده شده‌اند. احتمالا یکی از آن‌ها دارای لنز فوق عریض و دیگری دارای لنز تله‌فوتو باشد یا اینکه به‌منظور عمق‌سنجی صحنه‌ها مورداستفاده قرار گیرد. در پنل پشتی ردمی 9C از حسگر اثر انگشت استفاده شده است؛ قابلیتی که در 9A دیده نمی‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , گوشی هوشمند , قیمت گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

بر اساس اطلاعات منتشر شده، کمپانی گوگل قابلیت جدیدی را به صورت آزمایشی در مرورگر کروم قرار داده است در واقع قصد دارد به شکل چشمگیری میزان مصرف انرژی مرورگر کروم کاهش می دهد. این قابلیت که برای تمام پلتفرم‌ها شامل مک او اس در حال توسعه است، تایمر بیداری جاوا اسکریپت در صفحات وب در پس زمینه را به یکبار در دقیقه محدود می‌کند که مانع از پردازش در زمان عدم مشاهده صفحه می‌شود.
کاهش مصرف باتری و بهبود عملکرد؛ گوگل از بهینه‌سازی کروم برای مک‌او‌اس خبر می‌دهد

در گزارش قبلی به این موضوع اشاره شده بود که این ویژگی در نسخه بتای کروم ۸۶ در حال بررسی است و در تست‌های گوگل شارژدهی باتری تا ۲ ساعت افزایش پیدا کرده. حالا بر اساس گزارش وال استریت ژورنال ، گوگل چنین موضوعی را تایید کرده و خبر از تلاش برای کاهش مصرف منابع توسط مرورگر خود داده است.

« کریستوف به سه بهبود مرورگر گوگل در ماه‌های آینده اشاره کرده است. علاوه بر کاهش مصرف منابع توسط تب‌ها که تاثیر زیادی روی شارژدهی باتری و عملکرد دارد، گوگل بدنبال محدود کردن قدرت مورد استفاده تبلیغات و همچنین بهینه‌سازی دیگر المان‌های درون مرورگر است.

این تغییرات علاوه بر ویندوز، به احتمال زیاد در سیستم عامل مک او اس نیز اعمال می‌شوند. گوگل زمانی شروع به بهبود دوباره مرورگر خود کرده که شرکت‌های رقیب تغییرات زیادی در مرورگرهای خود اعمال کرده‌اند. سافاری در سیستم عامل macOS Big Sur  از افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند و عملکرد آن نیز بهبود پیدا کرده است. مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم نیز با دریافت بروزرسانی کارایی خود را افزایش می‌دهد.

مکس کریستوف»، مدیر مهندسی مرورگر کروم در این زمینه اعلام کرده:

«من عملکرد کروم را به عنوان یک سفر و نه یک مقصد می‌بینیم. این یک سرمایه‌گذاری مداوم برای بهبود سرعت، کارایی و شارژدهی باتری است.»



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوگل , سیستم عامل ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق گفته های مدیر محصولات ردمی ونگ تنگ، کمپانی شیائومی قصد دارد از یک پرچم دار قدرتمند از سری می 10  رونمایی کند. و احتمالا می 10 پرو پلاس نام گذاری خواهد شد. حال به نظر می رسد می 10 پرو پلاس قرار است نخستین گوشی این کمپانی باشد که احتمالا از مرز 1000 دلار هم عبور خواهد کرد.
منتظر رونمایی از شیائومی می ۱۰ پرو پلاس باشید؛ گران‌ترین و قدرتمندترین گوشی شیائومی

با توجه به شایعات اخیر، می ۱۰ پرو پلاس به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز می‌شود؛ البته حالا که اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس رونمایی شده این احتمال هم وجود دارد که شیائومی از این پردازنده در پرچم‌دار جدید خود استفاده کند. نمایشگر بکار رفته در این گوشی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود که به نسبت نمایشگر ۹۰ هرتزی می ۱۰ پرو پیشرفت بسیار خوبی محسوب می‌شود.

اما خبر جدیدی که در رابطه با این گوشی منتشر شده، قیمت احتمالی آن را به نوعی مشخص کرد. به نقل از وب‌سایت Gizchina، هنگامی که در رابطه با پرچم‌دار جدید سری می ۱۰ در ویبو سوالی پرسیده شد، ونگ تنگ، مدیر محصولات ردمی اعلام کرد این محصول یقینا در دست ساخت قرار دارد. او همچنین افزود کاربران و علاقه‌مندان به این محصول باید پول خود را برای خرید آن آماده کنند.

شنیدن چنین حرف‌هایی در رابطه با محصولات شیائومی چیزی نیست که به آن عادت داشته باشیم. معمولا گوشی‌های این شرکت از قیمت پایین و کیفیت بالایی برخوردار بودند اما بعد از معرفی سری می ۱۰، شاهد افزایش قیمت محصولات شیائومی بودیم که اگرچه به نسبت دیگر پرچم‌دارهای بازار ارزان‌تر بودند اما کاملا در مقابل سیاست‌های غول چینی قرار گرفتند.

در طول هفته‌های گذشته، شنیده بودیم شیائومی قصد دارد از پرچم‌دار جدیدی رونمایی کند. از آن جایی که سری می ۱۰ در حال حاضر با می ۱۰ پرو، قدرتمندترین پرچ‌دار شیائومی به حساب می‌آید، انتظار می‌رود محصول جدید می ۱۰ پرو پلاس نام‌گذاری شود.

حال به نظر می‌رسد می ۱۰ پرو پلاس قرار است اولین گوشی شیائومی باشد که احتمالا از مرز ۱۰۰۰ دلار هم عبور خواهد کرد اما سوال اینجاست چه چیز ارزشمندی در این گوشی قرار دارد که چنین قیمت بالایی را توجیه می‌کند؟

از لحاظ دوربین، بعید به نظر می‌رسد سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی حذف شود اما احتمالا بزرگ‌نمایی هیبریدی تا میزان ۱۲ برابر نیز افزایش پیدا کند. همه این موارد نیازمند باتری پر ظرفیتی است که هنوز در رابطه با آن اطلاعی نداریم اما احتمالا شیائومی از یک شارژر ۵۰ یا ۶۵ واتی به منظور شارژ آن استفاده خواهد کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , چین , گوشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به گزارش های مالی رسمی شرکت کره ای ال جی، این شرکت به شدت تحت تاثیر بیماری کووید 19 قرار گرفت و براساس پیش بینی های صورت گرفته سود محصولاتش طی بازه زمانی سه ماه دوم سال 2020 میلادی با 24 درصد کاهش همراه بوده است.
بیماری کرونا گریبان ال‌جی را گرفت؛ کاهش ۲۴ درصدی سود عملیاتی در سه ماه گذشته

این تولیدکننده کره‌ای در جریان کنفرانس گزارش مالی ابتدای سال خود اشاره کرده بود که پیش بینی می‌شود پاندمی کووید-19 روی درآمد و سوددهی این شرکت تاثیر بگذارد. از جهت درآمد ال‌جی بیشتر از هر واحد دیگری متکی بر بخش لوازم خانگی و تجهیزات صوتی تصویری مانند تلویزیون است.

این یعنی به ترتیب ۲۴.۴ درصد و ۱۸ درصد کاهش نسبت به همین بازه زمانی از سال ۲۰۱۹ میلادی. در مقایسه با سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ هم سود عملیاتی و درآمد کمپانی ال‌جی به ترتیب ۵۴.۸ درصد و ۱۳ درصد کم شده است.

شرکت ال‌جی الکترونیک که وظیفه تولید لوازم خانگی و صوتی و تصویری را بر عهده دارد، در فصل دوم سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۹۳ میلیارد وون (معادل با ۴۱۱ میلیون دلار) سود عملیاتی داشته و ۱۲.۸ تریلیون وون (معادل با ۱۰.۶ میلیارد دلار) نیز درآمد داشته است.

البته نرخ تقاضا از سوی مشتریان از اواسط ماه می دوباره با رشد همراه شده. در غیر این صورت کارشناسان پیش بینی می‌کردند که ال‌جی رکورد ضعیف‌ترین میزان درآمد و سود عملیاتی را در بازه زمانی یاد شده برای خودش بشکند.

تحلیل و پیش بینی کارشناسان نشان می‌دهد در این دوره ضرر مالی واحد موبایل‌های هوشمند الجی برای بیست و یکمین فصل پیاپی ادامه یابد. ال‌جی فروش پرچمدار جدیدش یعنی موبایل Velvet را مدتی پیش در کره جنوبی آغاز کرده و ماه قبل هم آن را در اروپا راهی بازار کرده است. این تلفن هوشمند ماه آینده در نهایت به بازار آمریکا هم می‌رسد.

تجارت مورد بحث در ماه‌های ابتدایی سال عملکرد خوبی داشته، اما بسته شدن فروشگاه‌ها و قرنطینه در آمریکا و سراسر اروپا به صورت مستقیم روی فروش و درآمد آنها تاثیر گذاشته است. ولی در هر صورت انتظار می‌رود واحدهای لوازم خانگی و صوتی و تصویری بیشترین نرخ سوددهی را برای ال‌جی به ارمغان بیاورند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ال جی , کره , کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

باتوجه به خبرهای منتشر شده، اخیرا شایعات و گزارش های مختلفی مبنی بر اینکه کمپانی شیائومی در حال کار دو گوشی هوشمند جدید است. پیش از این شایعات زیادی درباره ی گوشی های شیائومی Mi 5 و Mi 5 پلاس منتشر شده بود. هم اکنون این کمپانی در انتظار تاییدیه مجوز تصدیق کیفیت  Mi 5  در سازمان  TENNA به سر می برد.
گوشی Mi 5 پلاس در انتظار تایید مجوز عرضه

هنوز اطلاعات جدیدی در مورد دیگر جزییات سخت‌افزاری این گوشی منتشر نشده است. البته با توجه به عکس منتشر شده از این گوشی باید انتظار یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل و شیشه Gorilla Glass 4 را داشته باشیم. همچنین پیش‌بینی می‌شود در این گوشی از یک چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۲۰، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شود. گوشی Mi 5 پلاس از تمام قابلیت‌های ارتباطی مانند fast Cat.9، GPS، شبکه اینترنت LTE و وای‌فای پشتیبانی خواهد کرد. طول این گوشی ۱۵۵.۱ میلی‌متر و عرض آن ۷۷.۶ میلی‌متر خواهد بود. وزن گوشی Mi 5 پلاس ۱۶۰ گرم و قطر آن ۶.۹۵ میلی‌متر است. همچنین در شایعه‌ها احتمال وجود یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و رابط کاربری مخصوص شیائومی با اندروید لالی‌پاپ شنیده می‌شود.

به‌تازگی، گوشی‌ شیائومی Mi 5 پلاس برای دریافت مجوزهای تصدیق کیفیت و دیگر مجوزهای لازم برای عرضه در بازار، به سازمان TENAA ارسال شده‌ است. پیش از این شایعه استفاده از یک دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی در این گوشی شنیده شده بود. اما به نظر میرسد که این گوشی از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با فلش دوگانه بهره می‌برد. همچنین یک دوربین ۴ مگاپیکسلی در جلوی این گوشی مشاهده خواهید کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: شیائومی , گوشی هوشمند , شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سایت Android Police، جدیدترین نسخه های آزمایشی کروم Dev و کروم Canary مبنی بر معماری 64 بیتی می باشند. اما برای نسخه اصلی کروم همچنان شاهد به کارگیری از معماری ۶۴ بیتی هستیم که این یعنی در آینده ای نه چندان دور، تمام کاربران می توانند از نسخه ۶۴ بیتی گوگل کروم بهره مند شوند.
نسخه ۶۴ بیتی مرورگر گوگل کروم روانه‌ی اندروید می‌شود

طبق قوانین گوگل، تمام اپلیکیشن‌های اندروید تا اول آگوست ۲۰۲۱ باید به بهره‌گیری از معماری ۶۴ بیتی روی بیاورند و بنابراین احتمالا در آینده نزدیک این نسخه کروم برای گوشی‌های مبتنی بر اندرویدهای قدیمی‌تر هم ارائه خواهد شد.ظاهرا گوشی‌های مبتنی بر اندروید ۱۰ یا نسخه‌های جدیدتر می‌توانند از کروم ۶۴ بیتی استفاده کنند و این یعنی گوشی‌های قدیمی که فاقد اندروید ۱۰ هستند، باید به استفاده از کروم ۳۲ بیتی ادامه دهند.

هر دو نسخه وChrome Dev  وChrome Canary در گوگل پلی استور حضور دارند. به همین خاطر اگر می‌خواهید از گوگل کروم ۶۴ بیتی استفاده کنید، کافی است آن‌ها را دانلود و نصب کنید. طبق برنامه گوگل، نسخه ۸۵ کروم در ماه آگوست منتشر می‌شود و بنابراین اگر تمایلی به استفاده از نسخه‌های ناپایدار این اپلیکیشن ندارید، می‌توانید تا آن زمان صبر کنید.

در این میان، برخی از کاربران که نسخه ۸۴ کروم را در گوشی خود نصب کرده‌اند، می‌گویند این نسخه مبتنی بر معماری ۶۴ بیتی است ولی برخی دیگر می‌گویند این نسخه ۳۲ بیتی محسوب می‌شود. کاربرانی که می‌خواهند این موضوع را مورد بررسی قرار دهند، کافی است عبارت chrome://version را در نوار آدرس وارد کنند و در بخش Google Chrome عبارت ۳۲ بیت یا ۶۴ بیت را می‌توانند مشاهده کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: کروم , اندروید , گوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

بر اساس گزارش های اعلام شده کمپانی سامسونگ قصد دارد نسخه ای مقرون به صرفه تر از گلکسی فولد را روانه ی بازار خواهد کرد. برخی از شایعات که ماه گذشته قوت گرفتند، احتمال ارائه گوشی های هوشمند تاشدنی را تا پایان سال جاری بسیار می دانستند. بر اساس گزارشات بدست آمده، نسخه‌‌ی اقتصادی گوشی تاشدنی سامسونگ به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵، اما نمایشگری کوچک تر از نسخه‌ی عادی مجهز خواهد بود. ، در حال حاضر گفته می‌شود احتمالا تا سال ۲۰۲۱، نمی توان انتظار معرفی و عرضه این گوشی را داشت؛ محصولی که به نام  گلکسی فولد Lite در رسانه‌ها نام گذاری شده است.
 گلکسی فولد لایت ۹۰۰ دلاری احتمالا امسال به بازار عرضه نمی‌شود

همان‌طورکه گفته شد، گوشی سامسونگ گلکسی فولد لایت احتمالا از پردازنده‌ی پرچم دار اسنپدراگون ۸۶۵ برخوردار خواهد بود. به‌علاوه، شاید کره‌ای‌ها برای ارزان نگه‌داشتن قیمت گوشی ، قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G را در آن ارائه نکنند. دیگر مشخصات و قابلیت‌های گوشی جدید سامسونگ مشخص نیست؛ اما می‌توان با احتمال فراوان، کوچک‌تر‌بودن نمایشگر و کاهش قدرت حافظه یا دیگر بخش‌ها را در آن پیش‌بینی کرد.

اخبار و گزارش‌های جدید دلیل تأخیر در معرفی و عرضه‌ی گوشی تاشدنی اقتصادی سامسونگ را اعلام نکرده‌اند. بااین‌حال، برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند شاید بازهم ویروس کرونا دلیلی برای معرفی‌نشدن گوشی جدید باشد.

گوشی تاشدنی گلکسی فولد لایت در زمان عرضه به بازار احتمالا قیمتی معادل یک‌میلیون وون کره (حدود ۹۰۰ دلار) خواهد داشت. اگر این اطلاعات صحیح باشد، بازهم قیمت اقتصادی ترین گوشی تاشدنی کره‌ای‌ها درحدود محصولات پرچم‌دار بازار خواهد بود.

اخبار قبلی ادعا می‌کردند گلکسی فولد لایت ماه اوت معرفی می‌شود. افزون‌براین، در این ماه رویداد Unpacked سامسونگ را شاهد خواهیم بود که گوشی‌هایی همچون گلکسی نوت 20 و شاید نسخه‌ای جدید از گلکسی فولد در آن رونمایی می‌شوند. همان‌طورکه گفته شد، احتمال معرفی نسخه‌ی لایت گوشی تاشدنی گلکسی فولد در رویداد آنپکد پیش‌ رو، بسیار ضعیف شده است؛ زیرا کره‌ای‌ها تصمیم گرفته‌اند این گوشی اقتصادی را سال آینده معرفی و به بازار عرضه کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ , گلکسی فولد ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

بر اساس خبرهای منتشر شده کمپانی مایکروسافت توانست با استفاده از سیستم یادگیری ماشین، مشکل اساسی در بروز رسانی جدید که باعث بروز باگ پرینتر ویندوز 10 را بر طرف نماید. این کمپانی یک بسته ی اصلاحی برای ویندوز 10 عرضه کرد. در واقع اختلالی که در رابطه با پرینترها در این سیستم عامل ایجاد شده بود را برطرف کرد.
باگ پرینتر ویندوز 10 توسط مایکروسافت برطرف شد

بسته‌ی اصلاحی رفع باگ پرینتر به‌زودی برای نسخه‌های دیگر ویندوز ۱۰ نیز منتشر می‌شود. ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۲۰۰۴ و نسخه‌ی قدیمی ۱۷۰۹ نیز بسته‌ی اصلاحی را دریافت می‌کنند و از نسخه‌های دیگر می‌توان به ۱۶۰۷، ویندوز ۱۰ اینترپرایز LTSC نسخه‌ی ۲۰۱۵، ویندوز 8.1، نسخه‌ی سرور ۱۷۰۹، 2012R2 و ویندوز سرور ۲۰۱۲ اشاره کرد.

کاربران در گزارش‌های قبلی ادعا می‌کردند به‌روزرسانی امنیتی جدید ویندوز ۱۰ به از‌کار‌افتادن پرینتر شرکت‌هایی همچون ریکو (Ricoh)،کانن،پاناسونیک و برادر (Brother) منجر می‌شد که ظاهرا در به‌روزرسانی جدید، مشکل مذکور برطرف شده است. ردموندی‌‌ها در پستی وبلاگی جزئیات بسته‌ی اصلاحی متمرکز بر مشکل پرینتر در ویندوز ۱۰ را منتشر کردند. بسته‌ی جدید برای ویندوزهای نسخه‌ی ۱۸۰۳ تا ۱۹۰۹ کاربردی خواهد بود و نسخه‌های مشابه در ویندوز سرور هم از آن بهره می‌برند.

به‌روزرسانی جدید ازطریق سرویس Windows Update یا WSUS خودکار نصب نمی‌شود. درواقع، کاربرانی که به‌‌دلیل دریافت به‌روزرسانی‌های قبلی با مشکل پرینتر مواجه بودند، باید بسته‌ی اصلاحی را ازطریق Microsoft Update Catalog دریافت و نصب کنند. چنین به‌روزرسانی‌های خاصی به‌نام out-of-band شناخته می‌شوند که کاربران محدودی به دانلود و نصب آن‌ها ملزم هستند. مایکروسافت هم از کاربران می‌خواهد تنها درصورت تجربه‌ی مشکل با پرینتر پس از به‌روزرسانی ماه ژوئن، بسته‌ی اصلاحی جدید را نصب کنند.

همان‌طورکه گفته شد، مایکروسافت برنامه‌ی دیگری هم در سیستم انتشار به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ دارد. این شرکت به‌مرور برنامه‌ی گسترده‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود را اجرا می‌کند تا کم‌کم تمامی دستگاه‌های مجهز به نسخه‌ی ۱۸۰۹ ویندوز ۱۰ به نسخه‌ی ۲۰۰۴ به‌روزرسانی شوند.

بسته‌ی اصلای KB4567512 برای باگ ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۱۹۰۳ و بسته‌ی KB4567513 برای باگ در ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۱۸۰۹ و بسته‌ی KB4567514 برای نسخه‌ی ۱۸۰۳ منتشر شده‌اند. باگ عملکردی اخیر ویندوز ۱۰ نه‌تنها برخی پرینترها را از کار می‌انداخت؛ بلکه پورت USB مرتبط با آن‌ها را نیز در برخی مواقع به‌نوعی حذف می‌کرد. برای رفع مشکل دوم هم به‌زودی بسته‌ای اصلاحی عرضه خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: مایکروسافت , کانن , پاناسونیک , پرینتر ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

 کمپانی پاناسونیک یکی از محبوب ترین محصولات شرکت ژاپنی محسوب می شود دروقع عضو جدیدی به آن اضافه شده است. تبلت اندرویدی ۱۰.۱ اینچی به نام Toughpad A3 رونمایی به عمل آورده است. پاناسونیک این محصول را به نحوی طراحی کرده که برای مشتریان تجاری و  افرادی که بنا به شرایط کاربری نیاز به یک محصول قدرتمند و مستحکم دارند، ایده‌آل باشد. مهم‌ترین ویژگی تبلت جدید Panasonic بدنه مقاوم و ضد آب آن است. دارای گواهی IP65 جهت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک و همچنین گواهی نظامی MIL-STD-810H جهت مقاومت بالا در برابر ضربه و سقوط است. پاناسونیک از مجموعه ابزارهای جهت‌یابی خود نیز در این تبلت استفاده کرده است.
پاناسونیک از تبلت Toughbook A3 رونمایی کرد

در اطراف حاشیه موجود در دورتادور نمایشگر ۵ دکمه فیزیکی تعبیه شده است که هریک دستور العمل خاصی را انجام می‌دهند. با این حال، بزرگ‌ترین ویژگی پاناسونیک Toughbook A3 نوع طراحی آن است که در کنار مقاومت بالا در برابر ضربات، امکان تعویض باتری را به کاربر می‌دهد.

از مشخصات سخت‌افزاری تبلت پاناسونیک Toughbook A3 می‌توان به تراشه اسنپدراگون ۶۶۰، ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد که امکان افزایش ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی به لطف درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی وجود دارد.

با وجود اینکه اکثر محصولات جدید با اندروید۱۰ به بازار عرضه می‌شوند؛ اما پاناسونیک Toughbook A3 مبتنی بر اندروید ۹ است که شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن محسوب شود. در دل تبلت جدید پاناسونیک، دو عدد باتری با ظرفیت ۳،۲۰۰ میلی‌آمپرساعت قرار گرفته که امکان تعویض آن‌ها وجود دارد. پاناسونیک می‌گوید که تبلت با هر بار شارژ کامل باتری تا ۸ ساعت به شارژ مجدد نیازی ندارد.

درواقع طراحی پاناسونیک Toughbook A3 شامل دو باتری قابل تعویض می‌شود که در محصولات اخیر چنین طراحی کمتر به چشم می‌خورد و اصولا اکثر محصولات از بدنه‌ای یک‌پارچه برخوردار شده‌اند. محصول جدید پاناسونیک از قلم Stylus، درگاه USB نوع A و نوع C برخوردار است و علاوه بر موارد ذکر شده، امکان اتصال دو سیم‌کارت نیز در اختیار کاربر قرار داده می‌شود.

بدنه مقاوم پاناسونیک Toughbook A3 باعث می‌شود که ضربات را تا حد بسیاری جذب کند تا اجزای داخلی دستگاه آسیبی نبینند. علاوه بر آن، محصول جدید پاناسونیک گواهی IP65 را نیز دارد که یعنی تبلت جدید شرکت ژاپنی در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و خاک مقاوم است.

تبلت پاناسونیک Toughbook A3 مناسب برای کسب‌وکارهای مختلف نیز هست؛ زیرا امکان خواندن بارکدها یا کارت‌های هوشمند را دارد. در بالای نمایشگر، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته و در پنل پشتی نیز می‌توان دوربین ۸ مگاپیکسلی را مشاهده کرد.

انتظار می‌رود تبلت پاناسونیک Toughbook A3 با قیمت ۱،۱۸۲ پوند در ماه اوت، روانه بازار بریتانیا شود. هنوز مشخص نیست که کدامیک از بازارهای دیگر دنیا برای عرضه محصول جدید پاناسونیک در نظر گرفته شده‌اند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: پاناسونیک , تبلت , اندروید10 ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

بر اساس خبرهای منتشر شده از سوی سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی، با توجه به آمار بدست آمده ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال 1398 در کشور 34/92 درصد در سه ماهه ی اول سال تا پایان تیر به 34/89 درصد در سه ماهه ی پایانی به سال 1399 رسیده است.
کاهش ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال 98

همان‌طورکه گفته شد، ضریب نفوذ تلفن ثابت در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۱۳۹۸ به ۳۴/۸۹ درصد رسید که کاهش آن را درمقایسه‌با فصل‌های قبلی نشان می‌دهد. در این فصل، تعداد خطوط دایر به ۲۸،۹۸۰،۹۳۷ خط رسید. البته تعداد خطوط منصوبه‌ی تلفن ثابت تا پایان سال ۳۸،۹۸۰،۴۰۰ خط بوده است. این آمار در فصل اول ۲۹،۰۰۹،۲۴۳ خط دایری و ۳۸،۵۰۶،۴۹۲ خط منصوبه را نشان می‌دهد. درحقیقت، افزایش خطوط منصوبه برای مشترکان و فعال‌‌نشدن ارتباط‌ها و خط‌ها ضریب نفوذ را در فصل پایانی سال ۱۳۹۸ کاهش داد.

در بخشی از آمار سازمان تنظیم مقررات، به تعداد روستاهای مجهز به ارتباط تلفن ثابت اشاره می‌شود که در پایان سال ۱۳۹۸، به ۵۲،۱۳۸ منطقه رسید. این آمار نشان‌دهنده‌ی ارتباط ۸۴/۴۷ درصد از روستاهای کشور است. در فصل اول سال ۱۳۹۸، تعداد روستاهای مجهز به ارتباط تلفن ثابت ۵۱،۷۸۵ منطقه بود که ۴۶،۵۲۷ روستا هم به اینترنت خانگی دسترسی داشتند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: تلفن ثابت , اینترنت خانگی , مخابرات ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Arfi :)

ماه گذشته کمپانی سونی اظهار داشت چیپست اسنپدراگون 810 که در گوشی های هوشمند سونی اکسپریا Z 3 به کار رفته باعث افزایش بیش از اندازه دما می شود. با وجودی که این چیپست تا به حال مسئول بروز این مشکل در دستگاه‌های متفاوتی بوده، (از میان آنها می‌توان HTC One M9 و شیائومی را نام برد) اما کوالکوم هنوز مسئولیت این وضعیت را به عهده نگرفته است.در واقع این کمپانی به تازگی به روز رسان جدید نسخه‌ی ۲۸.۰.A.7.24 را برای رفع مشکل داغ کردن گوشی اکسپریا Z 3منتشر کرده است. ساده‌ترین راه حل این است که سرعت پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی کمی پایین آورده شود.حجم آن تقریبا ۷۰ مگابایت است و اگر در منطقه ی شما قابل دسترسی باشد، می توانید آن را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.
به‌روزرسانی سونی برای کاهش بیش از حد دما در +Xperia Z3

 این شرکت به‌روزرسان دیگری هم برای M9 منتشر کرده بود تا این دستگاه‌ را به هنگام شارژ شدن خنک‌تر نگاه دارد. با توجه به کلنجار این شرکت‌های نا‌م‌دار با اسنپ‌دراگون ۸۱۰ به نظر می‌رسد رفع مشکل داغ کردن این چیپست کار آسانی نیست.

دقیقا مشخص نیست که این به‌روزرسان چگونه مشکل داغ کردن را حل می‌کند. ساده‌ترین راه حل این است که سرعت پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی کمی پایین آورده شود. اما این کار فقط پاک کردن صورت مسئله است و سونی می‌توانست راه چاره‌ی بهتری ارایه دهد. گوشی HTC One M9 هم مشکل مشابهی داشت و به‌روزرسانی‌ که برای‌اش منتشر شد تا حدودی میزان داغ شدن آن را کاهش داد (اما به طور کامل این مشکل را حل نکرد) که در نتیجه‌ی آن امتیازهای گوشی HTC در بنچمارک‌ها کاهش یافت



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: سونی , سونی اکسپریاZ 3 , گوشی HTC ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()