اینترنت موبایل بهتر است یا ADSL ؟
نوشته شده توسط : Arfi :)

بنابر خبرهای اعلام شده، طبق آمار منتشر شده از سوی شرکت OpenSignal  در مورد اختلاف سرعت دانلود اینترنت گوشی تلفن همراه و وای فای میان کشورهای مختلف دنیا صورت گرفته است، در اغلب کشورهای دنیا سرعت اینترنت وای فای بیشتر از سرعت گشوی تلفن همراه می باشد.

با توجه به این که اینترنت به یک عضو مهم و جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده است و تقریبا اکثر شغل‌های دنیا و حتی برخی کارهای روزانه ساده نیز بدون وجود اینترنت دشوار و زمان گیر است، مسئله سرعت یکی از دغدغه‎‌های اصلی کاربران اینترنت محسوب می‌شود.
اینترنت موبایل بهتر است یا ADSL ؟

مطمئنا برای شما که از اینترنت استفاده می‌کنید این سوال پیش آمده باشد که سرعت اینترنت موبایل بیشتر است یا وای فای و بهتر است از کدام یک استفاده کنم؟

نکته جالب این است که بعد از تحقیقات Opensignal و بدست آمدن عدد 41 درصد، به کاربران و تولیدکنندگان دستگاه های الکترونیکی پیشنهاد کرد که این فرضیه را که اینترنت وای فای، گزینه بهتری از اینترنت موبایل است را کنار بگذارند.

پس از تحقیق که شرکت Opensignal درباره اختلاف سرعت دانلود اینترنت موبایل و وای فای میان 80 کشور انجام داد، مشخص شد که در 41 درصد کشورهای مورد بررسی، (33 کشور) سرعت دنلود اینترنت موبایل سریع‌تر از وای فای است، و البته ایران نیز جز همین 33 کشور قرار دارد. 

در واقع اختلاف سرعت اینترنت وای فای و موبایل در ایران 8.3 است، یعنی سرعت دانلود با اینترنت وای فای در ایران 5.1 و سرعت دانلود اینترنت موبایل 13.4 مگابیت بر ثانیه است. ایران از لحاظ اختلاف سرعت اینترنت در رده هشتم جهان قرار دارد.

البته کشورهایی همچون بلغارستان، بنگلادش، بلژیک و نروژ نیز وجود دارند که اختلاف سرعت وای فای و موبایل در آنها بسیار کم و ناچیز است. به عنوان مثال، سرعت دانلود وای فای در بلغارستان 31.7 و سرعت دانلود اینترنت موبایل 31.7 مگابیت برثانیه است، سرعت

دانلود وای فای در بنگلادش 5.2 و سرعت دانلود اینترنت موبایل 5.1 مگابیت برثانیه است، سرعت دانلود وای فای در بلژیک 34.3 و سرعت دانلود اینترنت موبایل 33.5 مگابیت برثانیه است و سرعت دانلود وای فای در نروژ 48.9 و سرعت دانلود اینترنت موبایل 42.8 مگابیت برثانیه است.

پیش از ایران به ترتیب کشورهای استرالیا، لبنان، قطر، عمان، یونان، جمهوری چک و میانمار از لحاظ اختلاف سرعت اینترنت موبایل و وای فای در رتبه اول تا هفتم جهان قرار دارند. در واقع بیشترین اختلاف سرعت مربوط به کشور استرالیا با عدد 13 می‌باشد.

کشورهایی که در آنها پهنای باند اینترنت بیشتر است، سرعت وای فای نیز زیاد است. به عنوان مثال کشورهای هنگ کنگ، کره جنوبی، سنگاپور پر سرعت‌ترین وای فای‌های دنیا را دارند.

از میان کشورهایی که سرعت اینترنت وای فای در آنها بیشتر از اینترنت موبایل است به ترتیب کشورهای هنگ کنگ، سنگاپور، آمریکا و تایلند بیشترین اختلاف را در میان دو نوع اینترنت داشتند.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت , مخابرات , اینترنت wifi , اینترنت ADSL ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: