اپل به زودی فیس آیدی را به دنیای مک می آورد
نوشته شده توسط : Arfi :)

بر اساس خبرهای منتشر شده، فیس آیدی از قابلیت های جذاب اپل در گوشی های هوشمند است جدید که احتمالا در آینده ی نچندان دور، برای لپ تاپ های این کمپانی در بازار عرضه خواهد شد. در واقع این تکنولوژی در کمترین مدت زمان و با امنیت فوق العاده بالا با تشخیص چهره افراد برای آنلاک کردن گجت آنها شناسایی نماید. هم اکنون کمپانی آیفون و آیپد از این مشخصه بهره می برند ولی با بررسی های انجام شده  کدهای موجود درسیستم‌عامل macOS Big Sur شواهدی مبنی بر بهره‌گیری کامپیوترهای مک از این قابلیت پیدا شده است.
اپل به زودی فیس آیدی را به دنیای مک می آورد

در حال حاضر، مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر از تاچ آی‌دی بهره می‌برند و این دکمه درون کیبورد آن‌ها تعبیه شده و کارکرد آن‌ها مبتنی بر چیپ‌های T2 است. اپل در سال ۲۰۱۶ قابلیت تاچ آی‌دی را برای لپ‌تاپ‌های خود معرفی کرد و برای اولین بار مک‌بوک پرو مجهز به تاچ بار از این مشخصه بهره‌مند شد.

مشخصا، متخصصین در این سیستم‌عامل موفق به یافتن یک افزونه شده‌اند که از یک کد مربوط به پشتیبانی از قابلیت موسوم به PearlCamera بهره می‌برد. باید خاطرنشان کنیم عبارت Pearl اسم مستعار سیستم فیس آیدی و دوربین TrueDepth از زمان ارائه‌ی آن برای آیفون X محسوب می‌شود.

همچنین در این افزونه به FaceDetect و BioCapture هم اشاره شده و این نام‌ها احتمال تعبیه دوربین TrueDepth برای مشخصه فیس آیدی در کامپیوترهای مک را افزایش می‌دهند.

هنوز معلوم نیست چه زمانی کامپیوترهای مک تاچ آی‌دی را دریافت می‌کنند و یا اینکه کدام یک از آن‌ها در ابتدا مجهز به این مشخصه خواهند شد. اما طبق گزارش‌های منتشر شده، قرار است برای آی‌مک، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو تغییرات مختلفی عملی شود و همچنین در کنار آن باید به مهاجرت به سمت  نمایشگر های  mini - LEDو تراشه های اختصاصی اپل و هم اشاره کنیم؛ بنابراین شاید فیس آیدی در کنار این به‌روزرسانی‌های برای مک‌های موردنظر ارائه شود.

همچنین پیاده‌سازی این قابلیت ممکن است مدت بیشتری طول بکشد و تاکنون منابع موثق در رابطه با زمان ارائه‌ی این مشخصه گزارشی منتشر نکرده‌اند.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوشی هوشمند , اپل , مک بوک ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: