پوشش اینترنتی نسل 4 از قم تا مشهد
نوشته شده توسط : Arfi :)

در مذاکر که 18 آذرماه 1397 با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی برقرار شد،قراردادی بین مدیر عامل شرکت اپراتور همراه اول حمید فرهنگ و مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری سلامی ایران سعید محمد زاده به امضا رسید وطبق مسیر ریلی شهر قم تا مشهد به پوشش اینترنتی نسل 4 تلفن همراه تجهیز شود.

پوشش اینترنتی نسل 4 از قم تا مشهد

از آنجایی که این اعداد قابل قبول نبودند از اپراتورهای تلفن همراه درخواست کمک برای توسعه پوشش اینترنت را کردیم که همراه اول همکاری با ما را پذیرفت.

وی افزود: طرح مورد نظر تنها مربوط به مسیر قم تا مشهد نمی‌باشد، بلکه در فاز بعدی می‌خواهیم مسیر جنوب کشور را نیز پوشش دهی کنیم.

 

با توجه به قرارداد به امضا رسیده که 15 ماه اعتبار دارد، سیم کارت همراه اول متعهد شد که پوشش دسترسی به خدمات های اینترنتی نسل چهارم در سه مسیر ریلی تهران به مشهد، زنجان و قم را تکمیل کند، علاوه بر آن شرکت راه آهن نیز متعهد شد، که اپراتورهای معرفی شده به صورت انحصاری فروش عمده اینترنت را در مسیرهای مذکور در اختیار داشته باشند و این اپراتورها مجاز به تامین پهنای باند کابران همراه اول هستند.

 

با توجه به صحبت‌های جهرمی همراه اول و شرکت راه آهن هر کدام وظیفه‌ای دارند که یکی توسعه خطوط ریلی و دیگری توسعه خطوط تلفن همراه دائمی و اعتباری ارتباطی و مخابراتی مردم است تا درکنار هم برای ارائه خدمت بهتر به مردم فراهم شده است.

در طی سال‌های گذشته شرکت راه اهن در کنار ریل‌ها اقدام به توسعه فیبر نوری کرد تا در مسیر ترانزیت و توسعه شبکه ملی از این فیبرنوری ها استفاده کند.

جهرمی در خصوص رویه آغاز برنامه پوشش اینترنت نسل 4 قم تا مشهد چنین گفت: ابتدا با تحقیقات انجام شده مشخص شد که تنها 60 درصد خطوط ریلی کشور تحت پوشش نسل دوم همراه است و 38 درصد نیز به نسل سوم مجهز هستند.

 

در این مذاکره جهرمی ضمن آن که پوشش نسل 4 تلفن همراه را یک تکلیف برای وزارت ارتباطات عنوان کرد، گفت: در فاز نخست از حرم تا حرم «قم تا مشهد» و از قم تا تهران با هزار کیلومتر مسیر ریلی انتخاب شده و پوشش داده می‌شود و در یک برنامه اجرایی که امروز تبادل می‌شود، در طول یک سال آینده کل این مسیر پوشش داده شده و در داخل قطار نیز خدمات وای فای ارائه می‌شود. 





:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: همراه اول , خطوط تلفن همراه دائمی , خطوط تلفن همراه اعتباری ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: