کد محدود سازی تماس بین المللی در همراه اول
نوشته شده توسط : Arfi :)

با افزایش کلاهبرداری و اعتراضات کاربران، در خصوص کلاهبرداری های اخیر از طریق تماس از دست رفته ناشناخته بین المللی (missed call)، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در نیمه دوم آبان ماه 1400، داشتن و کد دستوری فعالسازی و غیر فعالسازی تماس های بین المللی را به کلیه اپراتورها ابلاغ کرد. طبق گزارشات، اپراتور همراه اول همسو با توسعه تکنولوژی و زیر ساخت های ارتباطی اقدام به ارائه و طراحی بسترهای ارتباطی امن در راستای ‌ایجاد امنیت خاطر برای کلیه مشترکین ارتباطات سیار کرده است.

کد محدود سازی تماس بین المللی در همراه اول
این اپراتور (همراه اول) هشدار داده است که کلیه مشترکین اعتباری و دائمی درصورت مشاهده تماس از دست رفته (missed call) به کد کشور تماس گیرنده در زمان تماس دقت کنند و در صورتی که در زمان تماس روی صفحه گوشی به جز کدهای ۰۰۹۸ یا ۹۸+، کد دیگری مشاهده شد، بلافاصله تماس را قطع کرده و شماره را بررسی کنند.

تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول می توانند برای فعالسازی این سرویس، از کددستوری #1*2922*10* جهت ‌ایجاد محدودیت مکالمه بین الملل استفاده کنند. رفع محدودیت مکالمه بین الملل نیز با شماره گیری کد دستوری #2*2922*10* انجام می شود. این سرویس راهکاری مناسب برای جلوگیری از‌ سوء استفاده‌ برای کسانی است که نیازی به تماس بین الملل ندارند.

 هم اکنون همراه اول، تنها اپراتوری است که سوئیچ انحصاری خود را دارد و به همین دلیل با پیاده سازی الگوریتم های  شناسایی و مسدود سازی شماره‌ها در لبه شبکه، سرعتی بسیار بالاتر از هرگونه سامانه مدیریت تقلبی را داراست و روزانه بیش از چند هزار رنج شماره تقلبی، شناسایی و مسدود می شود.

علاوه بر‌این موضوع، سرویس محدودیت مکالمه بین الملل (تماس 00 به شماره‌های خارج از کشور) را نیز برای کلیه کاربران سیم کارت دائمی و اعتباری خود در نظر گرفته است تا بتوانند تماس خروجی به مقصد خارج از کشور را مسدود کنند.

 مشترکان همراه اول ضمن توجه به هشدارهای این اپراتور، می توانند جهت اطلاع بیشتر از سرویس مکالمه بین‌الملل به سایت همراه اول مراجعه نمایند.





:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: همراه اول , سیم کارت , خرید سیم کارت ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: