۴۳۰ گیگابایت پهنای باند اینترنت بین الملل به شبکه بازگشت
نوشته شده توسط : Arfi :)

چندی پیش خبری از سوی شرکت ارتباطات منتشر شد، مبنی بر اینکه سگمنت دوم یک فیبر نوری متعلق به کمپانی GBI در محدوه دریایی بین قطر و امارات، 430 گیگابایت از ظرفیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده است اکنون عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی اینستاگرام خود از ترمیم فیبر نوری مورد نظر و بازگشت پهنای باند از دست رفته خبر داده است.  
۴۳۰ گیگابایت پهنای باند اینترنت بین الملل به شبکه بازگشت

همان طور که در جریان هستید در آذر 1400 با افت کیفیت اینترنت مواجه شده ایم که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کردند با قطعی برخی از کابل دریایی ارتباطات بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت که متعلق به شرکت GBI در مسیر جنوب (قطر و امارات) است، در این زمینه مشکلاتی در شبکه اینترنت کشور طی چند روز اخیر ایجاد شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادق عباسی شاهکوه، در همان زمان اعلام کرد ترمیم کابل توسط شرکت خارجی ارائه دهنده خدمات، زمان بر است و از سایر مسیرها ظرفیت جایگزین در دستور کار مهندسان فنی شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفت.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار پستی در صفحه خود خبر از بازگشت 430 گیگ پهنای باند کشور را داد و بیان کرد اختلال پهنای باند مصرفی کشور را 7 درصد کاهش داد بود.همچنین تاکید که مسیرهای جایگزین برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی پیش بینی شده و اگر مجددا از قسمتی قطع شود، از مسیرهای مختلفی می توان پهنای باند از دست رفته را جبران و به راحتی مشکل را مرتفع کرد.

زارع پور در ادامه جهت جلوگیری از تکرار چنین اختلالی گفت: این اختلال هفت درصد از پهنای باند مصرفی کشور را کاهش داده بود که با پیگیری و تلاش مستمر همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت خرابی این خط فیبرنوری دریایی ترمیم و این 430 گیگ دوباره به پهنای باند کشور برگشت. در ضمن برای پیشگیری از تکرار چنین اختلالی مسیرهای جایگزین هم پیش‌بینی شده است. وی در پایان افزود: به مردم اطمینان داد که هر روز پیگیر افزایش سرعت و کیفیت شبکه خواهد بود و تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.





:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: همراه اول , اینترنت , ایرانسل , رایتل ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: