جلوگیری از واگذاری غیر قانونی سیم کارت ها
نوشته شده توسط : Arfi :)

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین پرونده های قضایی کشور در این چند سال اخیر مربوط به جرائم مرتبط با سوءاستفاده از سیم کارت دائمی واعتباری آن هم بدون اطلاع مالک است. حال، معاون اجتماعی و پیشگیری از قوع جرم دادگستری کل استان تهران به نمایندگان چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل ماموریت داد تا در اولین فرصت برنامه ها و راهکارهای خود را به منظور جلوگیری از واگذاری سیم کارت ها به روش های غیر قانونی ارائه دهند.
جلوگیری از واگذاری غیر قانونی سیم کارت ها

طبق گزارشات دادگستری کل استان تهران، جعفر داراب خانی معاون اجتماعی و پیشگیری از قوع جرم دادگستری کل استان تهران طی یک جلسه ای با نمایندگان 4 اپراتور اول کشورمان از جمله همراه اول، ایرانسل، رایتل، و شاتل موبایل برای جلوگیری از واگذاری سیم کارت ها غیر قانونی برگزار شد.

داراب خانی اظهار کرد: سیم کارت های مجهول الهویت یا مجهول المالک در دسته سیم کارت هایی قرار دارند که برخی افراد سودجو و کلاهبردار به اشکال مختلف و بدون اطلاع مالکان اصلی از این سیم کارت ها سوء استفاده می کنند. با بررسی پرونده های دادگستری های کشور متوجه می شویم که بخش عمده ای از شکایات مربوط به همین سیم کارت ها است. تعداد زیادی از این پرونده ها با عناوین مختلفی از جمله فروش کالاهای بی کیفیت ماهواره ای، کلاهبرداری، سرقت، مزاحمت، باند بازی های مواد مخدر گرفته تا جاسوسی، جرایم فضای مجازی و ... وجود دارد. وی در ادامه اضافه کرد؛ در این خصوص نیاز به برنامه ریزی مناسب جهت جلوگیری از تکرار این جرایم وجود دارد.

داراب خانی گفت: ۴ شرکت در زمان استفاده از سامانه شاهکار که استعلام هویت مشتریان از نظر حقوقی، تابعیت، در قید حیات بودن و …، از طریق آن انجام می شود چنانچه با نقض یا ابهامی در این سامانه روبرو شدند موضوع را جهت پیگیری به صورت کتبی به این معاونت اعلام نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران به نمایندگان ۴ اپراتور ماموریت داد، تا در اسرع وقت برنامه ها و راهکارهای خود را جهت جلوگیری از واگذاری سیم کارت ها به روش های غیرقانونی ارائه دهند. این نشست همچنین مصوباتی داشت که مهمترین آن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مشترکین توسط اپراتورهای مربوطه حاضر در جلسه از عواقب احتمالی ناشی از واگذاری سیم کارت ها از طریق غیرقانونی به دیگران به کمک ابزارهای تبلیغاتی بود.





:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: همراه اول , سیم کارت , سیم کارت دائمی ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: