کلیه شبکه های قدیمی wll به شبکه همراه اول پیوست
نوشته شده توسط : Arfi :)

با توجه به خبرهای اعلام شده از سوی مهرداد ترابیان مجری توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ،از سال 1383 شرکت مخابرات تصمیم گرفت تا برای روستاهای دور افتاده که فیبر نوری نداشته اند از سیستم WLL استفاده نمایند،به دلیل آنکه شخص روستایی هزینه تلفن ثابت را پرداخت می کرد و خدمات موبایلی دریافت میکرد و امکان جابه جایی در روستای دیگر را داشت و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت.

هنگامی که تعداد زیادی از روستاییان شروع به استفاده از این سیستم کردند، در ابتدای دولت دوازدهم رومینگ این سیستم‌ها را برای ایرانسل باز کردیم و در سال 1388 موبایل‌ها نیز در این سیستم رومینگ گرفتند.

اما کم کم با پیشرفت شرایط و بالا رفتن ضریب نفوذ تلفن همراه، سیستم ها به روزتر شدند و با جداشدن شبکه‌ی تلفن همراه از شبکه‌ی مخابرات، نگهداری این سرویس به درستی انجام نمی‌شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: به چند دلیل در اوایل دولت دوازدهم تصمیم گرفتیم سیستم‌های WLL را روی شبکه همراه اول ببریم، یکی اینکه کیفیت افزایش می‌یافت و دومین مساله این بود که در روستاهایی که پرجمعیت هستند با سرمایه‌گذاری دولت می‌توانستیم اتصال به شبکه ملی اطلاعات را برقرار کنیم و مردم خدمات دولت و اینترنت را دریافت کنند.

شبکه‌های قدیمی به شبکه‌ی همراه تبدیل شده است. همین کار را با شبکه‌ نورتل انجام دادیم و در سه ماه آینده این 1000 روستای دور افتاده که هیچ امکاناتی ندارند به شبکه‌ی سیم کارت ایرانسل می پیوندند که تجربه‌ای شیرین برای مشتریان نورتل است و در همانجا به همراه اول نیز رومینگ می‌دهیم.

وی گفت: از نظر هزینه‌ای بابت این رومینگ، هیچ هزینه ای پرداخت نمی‌کنند و این خدمتی است که وزارت ارتباطات با استفاده از بهینه سازی شبکه‌ها ارائه می‌دهد.
ترابیان، اظهار کرد: در دوره‌ی تحریم‌ها استرانژی اول ما این بود که ظرفیت اپراتورها را با هم استفاده کنیم. هر اپراتوری خدمتی دارد و دولت این اپراتورها را مجاب کرد که به اپراتورهای دیگر خدمات دهند. مردم نگران هزینه‌ی رومینگ اپراتورها نباشند. با این اتفاق پوشش جاده ای 20 درصد افزایش یافته است

.ترابیان، خاطرنشان کرد: از سال پیش این کار اجرایی شد و در خرداد ماه، شبکه‌ی WLL جمع آوری شد و در همه این روستاها پوشش موبایلی فراهم شد.

وی در ادامه گفت: باید بررسی کنیم که هر کجا پوشش کم شده است با اضافه کردن سایت یا افزایش ظرفیت مشکل را حل کنیم. برنامه‌ای داریم که روستاها تا آذرماه دیگر مشکلی در دسترسی به موبایل نداشته باشند. در همین حال، روستاهای با جمعیت‌ بالا را به نسل 3 و 4 مجهز می‌کنیم که تا کنون در 2000 روستا محقق شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: در کل روستایی‌ها به دو صورت از اتصال به شبکه‌ی ملی اطلاعات نفع می‌برند. زیرا وقتی می‌گوییم 30 هزار روستا به شبکه متصل شدند به این معناست که رفت و آمد غیرضروری اتفاق نمی‌افتد و روستایی روی موبایل خود خدمات دولت را دریافت می‌کند. برای ارائه‌ی خدمات بانکی بیش از 2200 دستگاه ATM در روستاهای کم جمعیت قرار دادیم.

ترابیان در پایان گفت: علاوه بر ارائه‌ی خدمات دولت، توانمندی و مزیت هر روستا بررسی و با ارائه‌ی زیرساخت های ارتباطی و آموزش، امکان الکترونیکی کردن فرایندها  فراهم می‌شود. در گذشته واسطه‌ها محصولات را به فروش می رساندند و روستایی سودی نمی‌برد. برخی شرکت‌های استارتاپی در حال حاضر وجود دارند که محصولات روستا را به مصرف کننده معرفی می‌کنند و روستاییان از طریق اپ‌های موبایلی محصولات و خدمات خود را به فروش می‌رسانند. اینها باعث رشد اقتصاد روستا در حوزه های صنایع دستی، محصولات کشاورزی و بوم گردی شده است.

 





:: موضوعات مرتبط: سیم کارت همراه اول , ,
:: برچسب‌ها: سیم کارت , سیم کارت اعتباری , سیم کارت دائمی , ایرانسل , همراه اول ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: