رکورد واردات قانونی تلفن همراه شکسته شد
نوشته شده توسط : Arfi :)

بر اساس اعلام سامانه اطلاع رسانی همتا، در دی ماه سال 1398، بیش از یک میلیون و600 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه توسط 100 شرکت وارد کننده وارد کشورمان شده است. در صورتی که قبل از اجرای طرح رجیستری، میزان واردات قانونی موبایل کمتر از ۲۰۰ هزار تلفن همراه بود و مابقی نیاز مردم کشوراز طریق قاچاق تامین می شد.
رکورد واردات قانونی تلفن همراه شکسته شد

نایب رئیس کمیته‌ی تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران در مورد کنترل و تثبیت قیمت تلفن همراه گفت:

نیاز کشور به گوشی تلفن همراه در ماه یک میلیون عدد است، هرچند قیمت گوشی تلفن همراه متناسب با نرخ ارز افزایش یا کاهش می‌یابد اما روند بازار تلفن همراه در شرایط ثابتی قرار گرفته و قیمت آن رو به کاهش است. ماه گذشته ۱۵ درصد جهش ارزی در کشور رخ داد که منجر به افزایش قیمت گوشی تلفن همراه شد اما دولت در تلاش است با اختصاص ارز نیمایی به واردات این کالا، قیمت آن را کنترل کند که به‌زودی شاهد تثبیت قیمت در بازار خواهیم بود.

افشین اکبری، نایب رئیس کمیته‌ی تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران نیز اعلام کرده است که با سیاست‌های دولت و قانونمند شدن واردات گوشی تلفن همراه، وضعیت این کالا در بازار کشور تثبیت شده و تعداد گوشی‌های تلفن همراه قاچاق در بازار به کمتر از پنج درصد رسیده است. وی گفت:

با سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت، هم‌اینک ۲۰۰ شرکت به‌صورت قانونی گوشی تلفن همراه را به تعداد زیاد وارد کشور می‌کنند و عمده گوشی‌های تلفن همراه موجود در ایران از برندهای اصلی سامسونگ ، هواوی، آنر، اپل، نوکیا و شیائومی هستند.





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوشی تلفن همراه , رجیستری , موبایل , سامسونگ , هواوی ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: